بررسی نقش واسطه ای هوش فرهنگی در رابطه بین ویژگی های شخصیتی بامهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه های شمال خوزستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش واسطه ای هوش فرهنگی در رابطه بین ویژگی های شخصیتی بامهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه های شمال خوزستان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش واسطه ای هوش فرهنگی در رابطه بین ویژگی های شخصیتی بامهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه های شمال خوزستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش واسطه ای هوش فرهنگی در رابطه بین ویژگی های شخصیتی بامهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه های شمال خوزستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش واسطه ای هوش فرهنگی در رابطه بین ویژگی های شخصیتی بامهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه های شمال خوزستان :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

پیشرفت تحصیلی به معنای مقدار یادگیری آموزشگاهی فرد گفته می شود که به صورتی که بتوان آنها را در دو مقوله کلی و اجتماعی و عوامل مربوط به تفاوت های فردی و عوامل مربوط به مدرسه و نظام آموزش و پرورش مورد مطالعه قرار داد. هدف از پژوهش حاضربررسی نقش واسطه ای هوش فرهنگی در رابطه بین ویژگی های شخصیتی با مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویاندانشگاه های شمال خوزستان بود که جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه های شمال خوزستان که تعداد آن ها ۲۵۰۰ نفر بودند و نمونه اصلی شامل ۳۷۵ دانشجو که به روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل، پرسشنامه های هوش فرهنگی )انگ و همکاران، ۲۰۰۸ (، ویژگی های شخصیتی NEO )کاستا و مک کری ۱۹۸۵ ( مهارت هایاجتماعی ماگر ) ۱۹۷۲ ( و معدل کل برای پیشرفت تحصیلی استفاده شد. این پرسش نامه ها ضرایب روایی و پایایی مطلوبی نشان دادند.روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود.برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری معادلات ساختاری وروش بوت استراپ مورد استفاده شد. نتایج یافته ها نشان داد که ویژگی های شخصیتی برون گرایی، گشودگی، وظیفه شناسی بر هوش فرهنگی اثر مستقیم مثبت و توافق پذیری و روان رنجوری اثر مستقیم منفی دارندو هوش فرهنگی بر مهارت اجتماعی و پیشرفت تحصیلی اثر مستقیم مثبت دارد، همچنین نتایج نشان داد که پنج عامل شخصیتی به واسطه هوش فرهنگی می توانند بر مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی تأثیرگذار باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.