طراحی شبکه جادههای جنگلی و ارزیابی آن با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی شبکه جادههای جنگلی و ارزیابی آن با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی شبکه جادههای جنگلی و ارزیابی آن با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی شبکه جادههای جنگلی و ارزیابی آن با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی شبکه جادههای جنگلی و ارزیابی آن با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

جادههای جنگلی بهعنوان اساسیترین رکن برنامهریزی و مدیریت جنگل، بزرگترین سهم سرمایهگذاری در محیطهای جنگلی را به خود اختصاص میدهند. اهمیت احداث جادههای جنگلی بهمنظور استفاده از خدمات مختلف آن، اجرای عملیات حفاظتی، حمل ونقل محصولات چوبی و غیرچوبی است. استفاده از روشهای سنتی در جادههای جنگلی وقتگیر و پرهزینه است؛ درنتیجه با استفاده از امکانات سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) و فنآوری دادهپردازی میتوان کیفیت، سرعت، هزینه و دقت طراحی را بهبود بخشید و از طرف دیگر اثرات تخریب جنگل و محیطزیست را به حداقل رساند. در تحقیق حاضر با بهرهگیری از این سامانه بهعنوانابزاری کارآمد سعی شده است برای طراحی شبکههای ریزبافت جادههای جنگلی که از مهمترین مراحل احداث و توسعه شبکه جادهای در جنگل و بهعنوان تکمیلکننده آن هستند، مدل مناسبی ارائه شود و با تعیین دقیق مکانهای مناسب جادهسازی از نظر رعایت ملاحظات فنی، نوع ماشینآلات مورد استفاده و شرایط زیست محیطی در منطقه، نتایج قابل قبولی بهدست آید. مطالعه برروی شش لایه نقشه رقومی شامل شیب عرهه، جهت دامنه، تی جنگل، موجودی در هکتار تودههای جنگل، تی خاک و پایداری منطقه انجام شد. سپس در محیط نرم افزار با در نظرگرفتن استاندارهای طراحی جاده جنگلی، توسط سه کارشناس گزینههای مختلفی از جاده برای یک منطقه جنگلی طراحی شد. در مرحله بعد، گزینههای طراحی شده مورد ارزیابی قرار گرفتند.در نتیجه، جاده شمارهیک به دلیل قرارگرفتن تمام مساحت آن در منطقه پایدار، عدم عبور از منطقه حفاظتشده و داشتن بیشترین درهد عبور از منطقه ۵۷ درهد(، نسبت به جاده دو و جاده سه بهلحاظ زیست محیطی و هرف هزینه ساخت مناسبتر تشخیص داده شد. با / کمشیب ) ۴ توجه به هدف تحقیق که طراحی شبکه جادههای جنگلی است، بااستفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی و رقومیسازی نقشهها، تحلیل، دستهبندی و ترکیب آنها نتایج قابل قبولی بهدست آمد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.