رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران دارای ۱۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه:
  رویکرد شناختی و روانی شناسی امروزه مورد توجه بسیار قرار گرفته است وبیشتر از هر رویکرد دیگری مورد تجربه واقع می شود.
رویکرد شناختی معتقد است که ریشه رفتارهای انسان در نوع تفکر و نگرش وطرز تلقی می گوید:
‌«نخستین اصل شناخت گرایی است که حال انسان نتیجه شناخت ها و تفکرات اوست.» با استفاده از تئوری ABC درمان شناختی- رفتاری پیشرفت بسیار زیادی از دهه ۱۹۷۰ تاکنون داشته است و اکنون یکی از رایجترین اشکال درمان روان شناختی است (الیس، ۱۹۹۱،ص۲) عبارت زیر نیز توضیحی از این موضوع توسط الیس است. «در سالهای اخیر روان درمانیهائی که گرایش شناختی دارند. نه فقط به دلیل پژوهش هایی که اثر بخشی آن را تأئید کرده اند، بلکه به دلیل شهرت عامی که یافته اند، موفقیت زیادی داشته اند و سهولت گرایش شناختی در درمان مستقیم باعث شده است که این شیوه نسبت به سایر شیوه ها مطبوعتر و کمتر تهدید کننده باشد. (الیس، ۱۹۸۹، ص۳)
صدها مطالعه در تحقیقی کنترل شده نشان داده اند که RET و CBT مقایسه با سایر روش های روان درمانی به طور معنی دارتری به مراجعان کمک کرده اند تا کمتر پریشان باشند.

چند ده مطالعه دیگر نشان داده اند که آزمون هایی که برای سنجش باورهای غیر منطقی و نگرش مختل بر اساس تئوری ABC ساخته شده‌اند، به طول معنی داری گروه های پریشان  و گروه های افراد کمتر پریشان را از یکدیگر متمایز می سازد. (بایسدن ۱۹۸۰، دیجیوسپی، میلروترکسر ۱۹۵۹، الیس، ۱۹۷۹، هرلن و بمیس ۱۹۸۱، شوارتس،۱۹۸۲، وودز به نقل از الیس، ۱۹۹۱ ص۲).
اساس شکل گیری نظریه منطقی-هیجانی ارائه مدل ABC درباره پریشانی هیجانی است (الیس ۱۹۶۲ الیس، a1997، b1977 به نقل از الیس، ۱۹۹۱ ص ۳) بر اساس این رویکرد پیامدهای هیجانی پریشان کننده (Cها) به طور مستقیم از وقایع فعال ساز (Aها) پیروی نمی کنند.
بلکه تاثیر وقایع فعال ساز بر پیامدهای هیجانی به وسیله باورهای شخص (Bها) تحت تاثیر قرار می گیرد. الیس (شفیع آبادی،۱۳۷۳، ص ۱۲۶-۱۲۲) بر مجموعه ای از باورها تاکید می کند.

فهرست منابع لاتین
Ellis.A (1977). (1987).  Undrestanding Psychology. NewYork:
MCSYWHAILL.

Ellis,A. (1973).  Humanistic Psychothrapy: The Rational- motive Approach, N.Y.

فهرست منابع فارسی
شریفی حسن یاشا- نجفی زند جعفر ۱۳۷۶ روش های آماری در علوم رفتاری انتشارات سخن- تهران
هومن حیدرعلی ۱۳۶۸ اندازه گیری روانی و تربیتی و فن تهیه تست . تهران.
هومن حیدرعلی پژوهش و علوم رفتاری شناخت روش علمی ۱۳۶۸
دلاور علی ۱۳۷۶ روش های تحقیق دانشگاه پیام نور
دژکام محمود ۱۳۶۶ روان شناسی روان درمانی نظریه های عمده روان درمانی
جلالی طهرانی ۱۳۶۸ جزوه روان درمانی بر اساس نظریه الیس دانشگاه تهران
اتکینسون هیلگارد ۱۹۸۳ زمینه روان شناسی جلد دوم تهران انتشارات رشد.

فهرست مطالب

فصل اول   
مقدمه   
زمینه و بیان  مسئله    1
اهمیت و ضرئرت پژوهش    4
سئولات پژوهش    5
متغیرهای پژوهش    5
تعاریف مفهومی    6
تعاریف عملیاتی    6
فصل دوم:پیشینهنظری وپژوهشی   
خلاصه فصل    8
اسناد    9
نظریه های اسناد    10
سو گیری های اسناد    23
اسنادهای اصلی    25
ابعاد اسناد    26
اسنادها؛موفقیت وشکست    30
اسناد وجنسیت    33
اسناد وپیشرفت تحصیلی    39
فصل سوم:روش پژوهش   
خلاصه فصل    43
روش تحقیق    44
جامعه اماری وروش نمونه گیری    44
ابزار تحقیق    44
روش نمره گذاری پرسشنامه     47
روش اجرا    49
اعتبار وپایایی پرسشنامه    49
روش آماری    51
فصل چهارم:یافته های پژوهش   
خلاصه فصل    53
یافته های توصیفی    54
یافته های تحلیلی    57
بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسنادپس از شکست در دختران وپسران    57
بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسناد پس از موفقیت در دختران وپسران    59
بررسی رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی    61
بررسی پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش اموزان در دوجنس دختر وپسربا ابعاد سه گانه اسناد در موفقیت وشکست     65
یافته های دیگر     68
فصل پنجم :بحث ونتیجه گیری    
بحث ونتیجه گیری     72
محدودیت های تحقیق     74
پیشنهادات    74
منابع فارسی    76
منابع انگلیسی    78
پیوست ها    79
       

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.