بررسی مهارت های تفکر انتقادی (مطالعه موردی: دانش آموزان سال چهارم دبیرستان شهر گرگان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مهارت های تفکر انتقادی (مطالعه موردی: دانش آموزان سال چهارم دبیرستان شهر گرگان) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مهارت های تفکر انتقادی (مطالعه موردی: دانش آموزان سال چهارم دبیرستان شهر گرگان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مهارت های تفکر انتقادی (مطالعه موردی: دانش آموزان سال چهارم دبیرستان شهر گرگان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مهارت های تفکر انتقادی (مطالعه موردی: دانش آموزان سال چهارم دبیرستان شهر گرگان) :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

نگرانی در مورد ضعف و نقص تفکر انتقادی در دانش آموزان، خاص یک کشور یا منطقه نیست، بلکه تمامی سیستم های آموزشی دنیا رادر برگرفته است. بر همین اساس این مطالعه با هدف شناسایی میزان تفکر انتقادی دانش آموزان سال چهارم دبیرستان شهر گرگان اجرا ودر آن تلاش گردیده تا به این سوال پاسخ داده شود که وضعیت تفکر انتقادی و ابعاد آن در بین دانش آموزان سال چهارم چگونه است؟تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی و روش بکار رفته در این مطالعه پیمایشی بوده است. روش جمع آوری داده ها میدانی بوده و ابزار بکار رفته جهت جمع آوری داده ها، پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم «ب» بوده است که پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ ۰/۷۵۲ تعیین گردید. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان سال چهارم دبیرستانهای شهر گرگان بود که در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل بودند که تعداد آنان ۲۹۷۷ نفر بوده و ۳۸۴ نفر به عنوان نمونه آماری با استفاده از فرمول منطقی کوکران تعیین و بااستفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای توأم با تصادفی طبقه ای متناسب انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. یافته ها نشان دادکه میانگین تفکر انتقادی جامعه مورد پژوهش ۱۶/۳۱ از ۳۴ می باشد که مبین سطح متوسط این متغیر است. نتایج مقایسه تفکر انتقادی بر حسب رشته تحصیلی نشان داد که بین سه گروه از پاسخگویان اختلاف معناداری و جود دارد، به طوری که پاسخگویان رشته ریاضی از بالاترین میزان و پاسخگویان رشته انسانی از پایین ترین میزان تفکر انتقادی برخوردار بوده و پاسخگویان رشته تجربی در حد متوسط قرارداشته اند. به علاوه بین متغیر طبقه اجتماعی و تفکر انتقادی رابطه معناداری مشاهده نشد. همچنین اختلاف معناداری بین تفکر انتقادی دختران و پسران وجود نداشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.