تصویر سازی کتاب کودک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تصویر سازی کتاب کودک دارای ۸۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تصویر سازی کتاب کودک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فهرست مطالب
فصل اول روانشناسی کودک
مواردی از دیگر خصایص کودکان
کنجکاوی
بازی
تخیل
تقلید و تلقین پذیری
ویژگیهای کلی هیجانی و احساسی کودکان
نیازهای اساسی کودکان
الف – نیازهای روانی
ب – نیازهای روحی و فطری
ج هنر و نیازهای روانی
فصل دوم تأثیرات آموزشی و پرورشی هنر
تأثیرات آموزشی و پرورشی هنر
نقش هنر در آموزش هنر ،ادبیات و زبان آموزی
۱- کاربرد نمایش و فیلمهای داستانی
۲- کاربرد قصه و داستان
۳- کاربرد طرح و نقاشی
فصل سوم روانشناسی رنگ
سه رنگ اصلی زرد، قرمز ،آبی
رنگهای اصلی در یک نگاه کلی
رنگ زرد در کیمیاگری
رنگ زرد در روان شناسی
زرد به مثابه یک رنگ زنانه
زرد، رنگ مد
دو بعد رنگ زرد
پیشنهادهای عملی
رنگ قرمز
رنگ قرمز در کیمیاگری
رنگ قرمز در روان شناسی
قرمز به مثابه رنگ مرگ
قرمز مثابه رنگ جادوگری
پیشنهادهای عملی
رنگ آبی
آبی – رنگ درون
آبی – سمبل روان
پیشنهادهای عملی
منشاء اهمیت رنگ
فیزیولوژی رنگ
رشد بینائی رنگ
فصل چهارم بررسی کتاب کودک
قواعد مشترک نقد کتابهای کودکان
۱ـ نقد ظاهر کتاب
ب ـ از نظر نقاشی و طرح روی جلدـ
ج ـ از نظر نقاشیهای داخل کتاب
د ـ از نظر اندازه حروف-
هـ – از نظر حجم کتاب
و- از نظر نوع کاغذ و جلد
ز-از نظر سفید خوانی
۲- نقد محتوای کتاب و پیام و هدف آن
تمرینهای عملی این درس
مراحل تولید کتاب پس از صفحه آرایی
لیتوگرافی
چاپ
صحافی
نتیجه گیری
منابع
فصل اول : روانشناسی کودک
مواردی از دیگر خصایص کودکان
علاوه بر آنچه در مورد ویژگیهای ذهنی – شناختی کودکان بیان شد، از دیگر ویژگیهای ذهنی کودکان میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
کنجکاوی :
میل به جستجوگری و تلاش در شناخت محیط اطراف و پدیدههای زندگی، از ماههای آغاز کودکی در انسان مشهود است. این تمایل در سالهای دیگر زندگی نیز کم و بیش وجود دارد ؛ چنان که حس کنجکاوی و نیاز به دانستن، سهم عمدهای در معارف کنونی بشری داشته است و در برخورداری از رشته های گوناگون علمی و دستاوردهای متنوع فکری، فرهنگی، معنوی، اقتصادی و اجتماعی و تمدن و تکنولوژی حاضر مؤثر بوده است.
حس کنجکاوی در دوران کودکی از شدت بیشتری برخوردار بوده است و از ویژگیهای خاص این دوره به شمار میرود. وجود این حس موجب طرح سؤالات پیاپی توسط کودک شده است، چنان که از حدود دو سالگی پرسشهای مکرر کودک در خصوص چیستی اشیاء آغاز میگردد.
برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد میکنیم مقاله تصویر خدا در ذهن یک کودک را لطفا ببینید.
در سن چهار سالگی پرسها شکل تازهای به خود میگیرد و اغلب به « چرایی » تبدیل میشود.
وجود چنین تمایلی در کودکان، انگیزه های لازم را جهت دقت نظر در دیدن و شنیدن مطالب تازه فراهم ساخته و استقبال آنان از موارد گوناگون خواندنی و داستانهای علمی و ماجرایی را موجب میشود. در صورت کاربرد شیوههای مناسب و مورد علاقه کودک میتوان به ارائه مفاهیم و مطالب آموزشی پرداخته و به مقاصد تربیتی مورد نظر نایل آمد.
پاسخ گویی مناسب به حس کنجکاوی کودکان میتواند عامل مؤثری در رشد و سلامت آنان محسوب شود. لازم به ذکر است که « کنجکاوی » در مبحث مربوط به نیازهای شناختی، نیز به اختصار بیان شده است.
بازی :
بازی، به عنوان یکی از بارزترین ویژگیهای سنین کودکی شناخته شده است، که از ماههای آغاز طفولیت در زندگی کودکان نقش آشکار دارد. حتی پیاژه معتقد است که بازی از تولد آغاز میشود.
بازیهای کودکان به صورتی متنوع انجام میشود و همگام با رشد کودک، با تأثیرپذیری از رغبتها، نیازها ( ویژگیهای سنی، جنسی، شخصیتی، محیطی و فرهنگی وی) در هر مرحله اشکال و ویژگیهای تازهای مییابد. مثلاً در سنین قبل از دبستان که «سن انفراد » نامیده میشود، بازیهای کودک بیشتر جنبه مشخص و انفرادی دارد.این تمایل میتواند از طریق بازی و گفتگو با اشیای بی جان ارضاء گردد.
در یک مرحله، گرچه کودک در میان جمع بازی میکند و لی از تعامل با آنان بهرهمند نیست ولی به تدریج به مقتضای رشد و خصایص و نیازهای سنی خود، در بازیهای جمعی بر اساس ارتباط متقابل، هماهنگی و تعامل شرکت میکند و از قواعد جمع پیروری مینماید.
به هر حال گذشته از ویژگیها و اشکال گوناگون، بازی در سنین مختلف کودک، در همه جوامع از اهمیتی خاص برخوردار است؛ تا آنجا که آن را ازتمایلات طبیعی و نیازهای این سنین میدانند. البته میل به بازی در دیگر سنین خصوصاً دوران نوجوانی نیز کم و بیش ادامه دارد.
گرچه استقبال کودکان از بازی، اکثراً و سرگرمی است، با این وجود بازی در فعالیتهای آموزشی، پرورشی و درمانی از نقشی بارز برخودار است.
منابع :
۱. فلسفه هنر و زیبا شناسی ، انتشارات دانشگاه تهران ، تألیف جان هاسپرز، ترجمه دکتر یعقوب آژند.
۲. نقش هنر در آموزش و پرورش و بهداشت روانی کودکان ، نوشته علیمیرزابیگی، انتشارات مدرسه.
۳. نقاشی برای دانشآموزان پیش از دبستان ، نوشته پروفسور دانگ واگودیاک و تئودور رمزی، مترجم مرضیه قره داغی .
۴. روانشناسی رنگ ها ، دکتر ماکس لوشر، مترجم لیدا عبیدزاده
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.