نقش و تاثیرات برنامه درسی پنهان در یادگیری فراگیران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش و تاثیرات برنامه درسی پنهان در یادگیری فراگیران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش و تاثیرات برنامه درسی پنهان در یادگیری فراگیران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش و تاثیرات برنامه درسی پنهان در یادگیری فراگیران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش و تاثیرات برنامه درسی پنهان در یادگیری فراگیران :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

هدف از نگارش مقاله حاضر بررسی تاثیر برنامه ی درسی پنهان بر یادگیری دانش آموزان می باشد که با این مفهوم سوالاتی چون آیا برنامهدرسی پنهان می تواند فرآیند یادگیری را در جهتی مثبت هدایت کند یا خیر؟ مفهوم برنامه درسی پنهان به چه فعالیت هایی گفته میشود؟ ابتدا فیلیپ جکسون در سال ۱۹۳۵ واژه برنامه درسی پنهان را وارد برنامه ریزی درسی کرد. می توان مفهوم برنامه درسی پنهان را ازتعریف برنامه درسی حدس زد؛ مفهوم برنامه درسی، تمامی تجارب، بحث ها و سایر اعمالی که دانش آموز توسط مدرسه انجام میدهد،گفته می شود. این برنامه متشکل از سطوح مختلفی است که با بررسی اکثریت تعاریف صاحبنظران می توان از سطوح بندیآشکار،پنهان و پوج نام برد. بنابر تعریف برنامه درسی، برنامه درسی پنهان را یادگیری در قالب اجرای برنامه درسی قابل تعریف است کهفراگیران به دلیل حضور در متن فرهنگ حاکم بر نظام آموزشی تجربه میکنند و به طور ضمنی، غیر رسمی و غیر ملموس ارزشها وهنجارهای متاثر از نظام تربیتی را آموزش می بینند. برنامه درسی پنهان در تمام ابعد مختلف زندگی چون قومیت، نژاد و … آموختهمی شود و در هیچ جایی نه نوشته شده و هیچ معلمی آن را درس نمی دهد بلکه محیط مدرسه با همه ی خصوصیاتش آن را آموزشمی دهد. واقعیت این است که برنامه درسی پنهان همانند آشکار از نوع ایجابی است و تاثیرات فراوانی بر دانش آموزان دارد زیرا نوعییادگیری است که با تجربه همراه است و از حوزه دانستنی های رسمی خارج است، پس تاثیر آن زیاد است. این برنامه دارای مولفه هاییاست که با توجه به نظرات بزرگان تعلیم و تربیت شامل مولفه های مثبت و منفی است که از مهمترین پیامدها و تاثیرات مثبت آن می توانالگوگیری از کارکنان آموزشی مدرسه، تعاملات اجتماعی، رفتار مناسب و از پیامدهای منفی آن رقابت طلبی، انعطاف ناپذیری و کاهشاعتماد به نفس نام برد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.