ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ی ارتباط معلم دانش آموز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ی ارتباط معلم دانش آموز دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ی ارتباط معلم دانش آموز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ی ارتباط معلم دانش آموز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ی ارتباط معلم دانش آموز :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

مواد و روشها: در این مطالعه ی توصیفی، نمونه شامل ۲۰۰ نفر از دانشآموزان دوم دبیرستان شهر اهواز بود که به روشنمونه گیری تصادفی چند مرحله ای طبقه ای انتخاب شدند. برای اندازهگیری پایایی مقیاس، از روش آلفای کرونباخ و برایاندازه گیری روایی نیز از روایی سازه (تحلیل عامل تأییدی) و روایی همگرا (ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شد.یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از روایی و پایایی مطلوب مقیاس مذکور است (مقدار ۰/۰۹ = RMSEA و ضرایب آلفایکرونباخ برای کل مقیاس ارتباط معلم دانشآموز، اعتماد به معلم، ارتباط با معلم و بیگانگی با معلم به ترتیب، – ۸۱ / ۰ ، ۶۵ / ۰ ،۰/۷۸ و ۰/۶۱ بود). همچنین نتایج تحلیل عامل تأییدی نشان داد که الگوی سه عاملی پرسشنامه ارتباط معلم دانش آموز در جامعه ی دانش آموزان برازش دارد.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده در بررسی مشخصه های روانسنجی پرسشنامه ی ارتباط معلم- دانش آموز، نشان داد این مقیاس ابزاری معتبر و روا برای اندازه گیری ارتباط معلم دانش آموز در دانش آموزان ایرانی است. بنابراین این مقیاس می تواند در امر شناسایی کیفیت ارتباط بین معلم و دانش آموز کاربردهای مهمی داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.