بررسی رابطه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، امید، مؤلفه های امید و افسردگی در دانشجویان پسر افسرده (غیر بیمار) دانشگاه اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، امید، مؤلفه های امید و افسردگی در دانشجویان پسر افسرده (غیر بیمار) دانشگاه اصفهان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، امید، مؤلفه های امید و افسردگی در دانشجویان پسر افسرده (غیر بیمار) دانشگاه اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، امید، مؤلفه های امید و افسردگی در دانشجویان پسر افسرده (غیر بیمار) دانشگاه اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، امید، مؤلفه های امید و افسردگی در دانشجویان پسر افسرده (غیر بیمار) دانشگاه اصفهان :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، امید، مؤلفه های امید و افسردگی دردانشجویان پسر افسرده (غیر بیمار) دانشگاه اصفهان با استفاده از روش تحقیق توصیفی- همبستگی انجام شد. بدین منظور و به روش نمونه گیری در دسترس، ۳۰ دانشجوی پسر دانشگاه اصفهان که نمره افسردگی آن ها درپرسشنامه افسردگی بک، ۵۱ یا بالاتر بود ، با میانگین سنی ۲۳/۳۶ و انحراف معیار ۳/۹۱ انتخاب شدند وپرسشنامه تنظیم شناختی هیجان، مقیاس افسردگی بک و پرسشنامه امید را تکمیل نمودند. داده ها با استفاده ازروش های آماری تحلیل واریانس چند متغیری و ماتریس همبستگی تجزیه وتحلیل شدند. نتایج حاکی از ارتباطمثبت امید با تمرکز مثبت مجدد، ارزیابی مثبت و تنظیم شناختی مثبت بود و همچنین بین امید و فاجعهانگاری رابطه منفی به دست آمد. در مورد مؤلفه مسیرها نیز رابطه مثبت با تمرکز مثبت مجدد، ارزیابی مثبت وتنظیم شناختی مثبت و رابطه منفی با فاجعه انگاری مشاهده شد. درحالی که مؤلفه تفکر عامل تنها با تنظیمشناختی مثبت رابطه مثبت داشت. همچنین نتایج نشان دادند که افسردگی ارتباط مثبت با فاجعه انگاری ،نشخوار فکری و پذیرش داشته و دارای ارتباط منفی با ارزیابی مثبت است. در هیچ کدام از متغیرهای پژوهشتفاوت معنی داری بین اعضای متأهل و مجرد مشاهده نشد. با در نظر گرفتن نتایج فوق، بنظر می رسد برایافزایش سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانشجویان، آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان با تأکید برراهبردهای تمرکز مثبت مجدد، ارزیابی مثبت و تنظیم مثبت ضروری است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.