بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی بر عملکرد، کیفیت و خلاقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ی ابتدایی از دیدگاه معلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی بر عملکرد، کیفیت و خلاقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ی ابتدایی از دیدگاه معلمان دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی بر عملکرد، کیفیت و خلاقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ی ابتدایی از دیدگاه معلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی بر عملکرد، کیفیت و خلاقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ی ابتدایی از دیدگاه معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر ارزشیابی توصیفی بر عملکرد، کیفیت و خلاقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ی ابتدایی از دیدگاه معلمان :

تعداد صفحات :۲۹

چکیده مقاله:

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ارزشیابی توصیفی بر عملکرد، کیفیت و خلاقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ی ابتدایی شهرستانفارسان از دیدگاه معلمان در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ می باشد. روش پژوهش جز پژوهش های توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل ۳۸۴ نفر از آموزگاران رسمی و پیمانی مشمول طرح ارزشیابی توصیفی در سال ۹۳-۹۲ در شهرستان فارسان می باشد. برای برآورد حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده ۱۸۰ نفر انتخاب گردیدند و به پرسش نامه ها پاسخ دادند.ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه ای محقق ساخته شامل ۳ بخش می باشد. بخش اول سوال های مربوط به سنجش عملکرد دانش آموزان -بخش دوم سوال های مربوط به سنجش بهبود کیفیت یادگیری، بخش سوم سنجش خلاقیت دانش آموزان می باشد، در این بخش ها از پاسخدهندگان خواسته شده است تا نظر خود را از خیلی زیاد تا خیلی کم در پاسخ نامه ای که به صورت طیف لیکرت پنج سطحی تنظیم شده استمشخص نمایند.روایی این پرسش نامه با استفاده از روش وابسته به محتوا تأیید و ضریب پایایی پرسش نامه توسط آلفای کرونباخ تأیید گردیدکه میزان آن برای پرسش نامه عملکرد دانش آموزان ۰/۹۱۱ برای پرسش نامه بهبود کیفیت یادگیری ۰/۸۹۹ و برای پرسش نامه خلاقیت دانش آموزان ۰/۸۱۵ می باشد.برای تجزیه و تحلیل داده ها، در سطح آمار توصیفی از جداول توزیع فراوانی مطلق، میانگین و درصد جهت بررسی و مقایسه اطلاعات جمع آوری شده استفاده شد و در بخش آمار استنباطی نیز از آزمون t تک نمونه ای، t دو نمونه ای و تحلیل واریانس(ANOVA) استفاده شده است، با توجه به نتایج به دست آمده، فرضیه های پژوهش تأیید گردیدند و مشخص گردید که از نظر آموزگارانابتدایی ارزشیابی توصیفی بر عملکرد- کیفیت و خلاقیت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان فارسان تأثیر مثبت داشته است.یافته های پژوهش نشان داده اند که بین ارزشیابی توصیفی بر عملکرد کیفیت و خلاقیت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان فارسان با اطمینان ۹۵ درصد رابطه وجود دارد (P0/5). هم چنین میانگین عملکرد دانش آموزان برای دو جامعه مرد و زن به ترتیب ۳/۷۴ و ۳/۴۴ می باشد و میانگین کیفیت نیز ۳/۷۲ و ۳/۵۷ و خلاقیت ۳/۶۵ و ۳/۵۶ ۹ می باشد یعنی تفاوت معناداری در این زمینه وجود ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.