پژوهشی در سیر تحول فلزکاری ایرانی، حدفاصل سلسلههای سلجوقی تا ایلخانی (با تاکید بر مقایسه فلزکاری مکاتب خراسان و موصل)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پژوهشی در سیر تحول فلزکاری ایرانی، حدفاصل سلسلههای سلجوقی تا ایلخانی (با تاکید بر مقایسه فلزکاری مکاتب خراسان و موصل) دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پژوهشی در سیر تحول فلزکاری ایرانی، حدفاصل سلسلههای سلجوقی تا ایلخانی (با تاکید بر مقایسه فلزکاری مکاتب خراسان و موصل)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پژوهشی در سیر تحول فلزکاری ایرانی، حدفاصل سلسلههای سلجوقی تا ایلخانی (با تاکید بر مقایسه فلزکاری مکاتب خراسان و موصل)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پژوهشی در سیر تحول فلزکاری ایرانی، حدفاصل سلسلههای سلجوقی تا ایلخانی (با تاکید بر مقایسه فلزکاری مکاتب خراسان و موصل) :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

فلزکاری ایران از آغاز دوره اسلامی تا دوره مغول، به سه دوره آغاز (قرن۱تا۳هـ.ق)، عطف(قرن۳تا۵هـ.ق)و اوج(قرن ۵تا۷هـ.ق) تقسیم می شود. تاثیر پذیری از دوره ساسانی در فلزکاری ایرانی تا پیش از قرن پنجم قمری دیده می شود؛ اما دوره اوج که حدفاصل سلسله های سلجوقی تا ایلخانی است به ترتیب با ویژگی های دو مکتب فلزکاری خراسان و موصل شناخته می شود.مقاله حاضر با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی و بر پایه این پرسش شکل گرفته است که فلزکاری ایرانی حدفاصل سلسله های سلجوقی تا ایلخانی از جهت مضامین، شیوه های ساخت و تزئین چه تغییراتی داشته است؟ این پرسش با هدف شناخت سیر تحول فلزکاری در قرون پنجم تا هفتم هجری و بر مبنای مقایسه ویژگی های مکاتب فلزکاری موصل و خراسان تبیین می گردد. با توجه به موضوع محور بودن مقاله، فرضیه خاصی بر آن حاکم نیست.نتایج تحقیق نشان می دهد که طی این دوران، مکتب فلزکاری خراسان به دلیل مهاجرت هنرمندان در نتیجه حمله مغول از خراسان به نواحی غربی ایران، نقش مستقیمی در شکل گیری مکتب فلزکاری موصل داشته است. استفاده از کوفی کاری پرکار تداوم داشته اما تنوع فرمی ظروف در مکتب فلزکاری موصل کاهش یافته است. از سوی دیگرکتیبه های کوفی منتهی به سر انسان و توجه به مضامین نجومی در مکتب فلزکاری خراسان جای خود را به کتیبه های نسخ، کثرت گره هندسی و توجه به مضامین مسیحی می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.