بررسی جامعه شناختی گردشگری داخلی و ساختارهای چندگانه عاملی موثر بر آن در شهر ساری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی جامعه شناختی گردشگری داخلی و ساختارهای چندگانه عاملی موثر بر آن در شهر ساری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جامعه شناختی گردشگری داخلی و ساختارهای چندگانه عاملی موثر بر آن در شهر ساری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جامعه شناختی گردشگری داخلی و ساختارهای چندگانه عاملی موثر بر آن در شهر ساری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جامعه شناختی گردشگری داخلی و ساختارهای چندگانه عاملی موثر بر آن در شهر ساری :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش بررسی جامعه شناختی گردشگری داخلی و ساختارهای چندگانه عاملی موثر بر آن در شهر ساری بوده است.چارچوب نظری این پژوهش بر نظریه های پشت صحنه و روی صحنه گافمن، نظریه نظام مبادله پارسونز، نظریه تبادل جرج هومنز، نظریه غربت و اصالت فرانس شوتس، نظریه کارکردگرایی جمعی از صاحب نظران و نظریه ارتباطات و تبلیغات ژان کازنو استوار می باشد. بر این اساس هشت فرضیه ی پژوهشی تدوین شد که عبارت است از: بین انگیزه، دانش و اطلاعات، بازگشت پذیری، رضایتمندی، تبلیغات، مراکز اقامتی، جاذبه های طبیعی تاریخی و تحصیلات با گردشگری داخلی شهر ساری رابطه وجود – دارد.این پژوهش جزو پژوهش های مقطعی و مطالعات پهنانگر از نوع کاربردی می باشد.همچنین روش پژوهش نیز توصیفی – تحلیلی بوده است. جامعه آماری شامل کلیه گردشگرانی است که در سال ۱۳۹۰ از شهر ساری بازدید کرده اند که تعداد آنها ۶۱۶۱۴ نفر می باشد. از این تعداد نمونه ای با حجم ۳۹۷ نفر از طریق فرمول کوکران و یامانی تعیین و به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند.روش های گرداوری اطلاعات شامل دو روش کتابخانه ای و میدانی بوده است که متناسب با آنها از ابزارهایاسناد مکتوب برای دسترسی به کتابها، فصلنامه ها، اینترنت و نیز ابزار پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت برای جمع آوریاطلاعات به صورت میدانی و مستقیم از گردشگران استفاده شده است.برای تعیین روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از نظراتاساتید اهل فن و کارشناسان و برای تعیین میزان پایایی از آلفای کرونباخ سود جسته ایم.در تجزیه و تحلیل داده ها در بخشتوصیفی از شاخص هایی مانند توزیع فراوانی، میانگین، میانه و نما استفاده شده و در بخش استنباطی نیز از آزمون هایی متناسب باسطح سنجش متغیرها و نوع فرضیه ها مانند آنالیز واریانس، ضریب همبستگی اسپرمن و پیرسون، تحلیل مسیر و تحلیل عاملی مورد استفاده قرار گرفته است.نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر نشان داده که به جز متغیر بازگشت پذیری، سایر متغیرهای مستقل بامتغیر گردشگری داخلی رابطه دارند. از دیدگاه گردشگران نیازی به بازگشت مجدد به مقصد نیست و ترجیح می دهند از سایرنقاط کشور دیدن داشته باشند. البته لازم به ذکر است که در تحلیل مسیر انجام شده، نتایج حاکی از وجود رابطه معنی دار میانعامل بازگشت پذیری با عامل های تبلیغات و رضایتمندی بوده است. بدین معنی که اگر گردشگران از مقصد خود راضی باشند وبرای آنها تبلیغات خوبی ارائه کنند، امکان بازگشت مجدد به میزان ۳۷ درصد و ۳۰ درصد وجود دارد. به بیان دیگر عامل بازگشتپذیری اگر چه مستقیماً بر روی گردشگری داخلی اثرگذار نبوده اما می تواند به طور غیرمستقیم بر روی گردشگری داخلیاثرگذار باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.