بررسی رابطه مهارت قدرت تفکر استراتژیک و هوش فرهنگی بین مدیران دبیرستان های دخترانه شهرستان نیشابور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه مهارت قدرت تفکر استراتژیک و هوش فرهنگی بین مدیران دبیرستان های دخترانه شهرستان نیشابور دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه مهارت قدرت تفکر استراتژیک و هوش فرهنگی بین مدیران دبیرستان های دخترانه شهرستان نیشابور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه مهارت قدرت تفکر استراتژیک و هوش فرهنگی بین مدیران دبیرستان های دخترانه شهرستان نیشابور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه مهارت قدرت تفکر استراتژیک و هوش فرهنگی بین مدیران دبیرستان های دخترانه شهرستان نیشابور :

تعداد صفحات :۳۴

چکیده مقاله:

درک محیط و پیش بینی روندهای اصلی آن تنها راهی است که سازمان ها می توانند برای قرار گرفتن در موقعیتی بهتر قدرت تفکر نسبت به رقبا بکار برند و این میسر نمی شود مگر در سایه وجود مدیرانی با قدرت بالای تفکر استراتژیک . هدف کلی این تحقیق تعیین رابطه بین قدرت تفکر استراتژیک و هوش فرهنگی مدیران زن دبیرستان های دخترانه شهرستان نیشابور می باشد . به این منظور دو پرسشنامه برای ارزیابی هر یک از متغیرها استفاده گردیده است که این پرسشنامه ها بین ۳۸ مدیر توزیع گردید . هم چنین این تحقیق بر روی مدیران زن دبیرستانهای دخترانه شهرستان نیشابور صورت گرفته است که منظور از آن ،مدیران زن دبیرستانهای دخترانه دولتی و غیر انتفاعی به استثنای مدیران مراکز آموزش از راه دور و مدیران مراکز کم توان ذهنی می باشد . روش گردآوری داده ها از دو طریق کتابخانه ای که مربوط به ادبیات تحقیق است و تحقیق میدانی مربوط به جمع آوری داده ها برای تایید فرضیه هاست . این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گرد آوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است و از آنجا که محقق به دنبال بررسی رابطه بین دو مولفه است این تحقیق از نوع تحقیقات همبستگی است .در این روش صرفا از روش پرسشنامه جهت گردآوری داده ها استفاده شده است . داده های مربوط به سنجش متغیر هوش فرهنگی با استفاده از پرسشنا مه استاندارد تهیه شده توسط مرکز مطالعات هوش فرهنگی جمع آوری گردیده در این پرسشنامه هوش فرهنگی در قالب سه متغیر فرعی مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد.این اجزاء عبارتند از دانش فرهنگی ، انگیزه های فرهنگی ، رفتار فرهنگی .داده های مربوط به مهارت تفکر استراتژیک با استفاده از پرسشنامه استاندارد از کتاب strategic thinking نوشته دو تن از اساتید برجسته در این حوزه آقایان اندی بروس و کن لانگدن استخراج گردیده است و بر این اساس روایی پرسشنامه ارزیابی قدرت تفکر استراتژیک به طریق محتوایی حاصل شده است . جهت تعیین پایایی ابزار، از روش آلفای کرونباخ استفاده شد . پس از جمع آوری و تحلیل داده ها، ضریب پایایی حاصل محاسبه شد که برابر با ۰.۶۴ و نشان دهنده ی پایایی بالای ابزار می باشد . در تحقیق انجام شده برای تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از نرم افزار آماری اس.پی.اس.اس، در بعد توصیفی از شاخص های فراوانی، درصد، جداول فراوانی نمودارمیله ای و در بعد استنباطی از همبستگی پیرسن استفاده شده است.۸۴.۶% افراد در نمونه مورد بررسی دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس و تنها ۱۰ % افراد دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر می باشند.در بحث توزیع فراوانی نوع رشته تحصیلی افراد در نمونه مورد بررسی %۶۹.۲علوم انسانی و ۱۰.۳ % علوم پایه و۱۵.۴ % فنی حرفه ای می باشند.۲۹و ۷۱ به ترتیب به عنوان کمترین و بیشترین نمره حاصل شده برای هوش فرهنگی می باشد و میانگین به دست آمده برای این متغیر ۵۰.۳۶۸ است . به منظور بررسی رابطه ی بین هوش فرهنگی،دانش فرهنگی وانگیزش با قدرت تفکر استراتژیک از آزمون کای دواستفاده شده است. بر اساس نتایج حاصله از آزمون فرضها بین هوش فرهنگی با قدرت تفکر استراتژیک ارتباطی معنادار وجود دارد . به این معنا که افرادی که از امتیاز پایین تری در تفکر استراتژیک برخوردار هستند به همین تناسب در هوش فرهنگی هم امتیاز کمتری کسب کرده اند هم چنین بین دانش و تفکر استراتژیک رابطه ای معنادار وجود دارد . به این معنا که افرادی که از امتیاز پایین تری در تفکر استراتژیک برخوردار هستند به همین تناسب در متغیر دانش فرهنگی هم امتیاز کمتری کسب خواهند کرد . بر اساس نتایج حاصل از فرض ها چنین می توان استنباط نمود که بین انگیزش و تفکر استراتژیک رابطه ی معناداری وجود ندارد زیرا بین امتیاز تفکر و انگیزش افراد تناسب خاصی وجود ندارد . با توجه به نتایج بدست آمده پس از اتمام این تحقیق که در آن رابطه قدرت تفکر استراتژیک و اجزای هوش فرهنگی مورد بحث قرار گرفت می توان این پیشنهاد ها را به سازمانها ارائه داد که مدیران دارای قدرت تفکر استراتژیک با بکار بستن مفاهیم هوش فرهنگی و تقویت آن بهتر میتوانند تصمیم بگیرند ، بهتر ارتباط برقرار نمایندو مذاکره نمایندو افرادی که از نظر فرهنگی با آنها متفاوت هستند رهبری کنندو برانگیزانند ، مدیران دارای هوش فرهنگی بالا قادر خواهند بود اثر قابل توجهی بر استراتژی سازمان داشته باشند ، این افراد جزء داراییهای ارزشمند سازمان به شمار میروند و به خصوص در زمان بحران ارزش خود را بیشتر نمایان می سازند و نیز با توجه به این موضوع که وجود تفکر استراتژیک نه تنها در سطوح بالای سازمانی بلکه در تمام سطوح سازمان لازم و ضروری است ، سازمان ها می توانند در انتخاب کارکنان خود در بخش های مختلف نیز از این موضوع استفاده کافی و لازم را ببرند. امید است این مقاله توانسته باشد اهمیت وجود تفکر استراتژیک را در سازمانها گوشزد نماید و نتایج بدست آمده نیز گامی موثر در جهت حل مسائل موجود در این عرصه باشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.