ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد براساس الگوی تعالی سازمانی EFQM ،سال ۱۳۹۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد براساس الگوی تعالی سازمانی EFQM ،سال ۱۳۹۳ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد براساس الگوی تعالی سازمانی EFQM ،سال ۱۳۹۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد براساس الگوی تعالی سازمانی EFQM ،سال ۱۳۹۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد براساس الگوی تعالی سازمانی EFQM ،سال ۱۳۹۳ :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

زمینه و هدف: میتوان ادعا نمود که تعالی در بخش بهداشت و درمان جهانی با استقبال زیادی روبرو شده است و از دلایل اصلی آن نیز پیچیدگی زیاد سیستم ها در موسسات بهداشتی و درمانی، اهمیت اثربخشی در این سازمانها، فشار بر کاهش هزینه ها و در نهایت، فرایند تخصص گرایی وتقویت موقعیت ذی نفعان است. از همین رو هدف اصلی این مطالعه، ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد براساس الگوی تعالی سازمانی میباشد تا راهنمایی عملی را برای بهبود، در اختیار دست اندرکاران قرار دهد. روش بررسی: این مطالعه توصیفی مقطعی در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد و در سال۱۳۹۳ انجام گرفته است. ابزارگردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه استاندارد خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM بوده که روایی و پایایی آن در مطالعات گذشته ارزیابی شده و ضریب آلفای کرونباخ آن ۹۸ درصد برآورد شده است. جامعه آماری این پژوهش را خبرگان مدیران عالی و میانی و پایه ی بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد که شامل مدیریت بیمارستان، معاونین بیمارستان مطابق چارت سازمانی و مدیران واحدهای پرستاری، منابع انسانی، امورمالی، ارزیابی عملکرد و IT تشکیل می دهند. یافته ها: درحوزه معیارهای توانمند سازی الگوی سرآمدی سازمانی، بعد رهبری دارای بهترین درصد امتیازی و بعد فرآیندها ازکمترین امتیاز برخوردار بوده است که این بعد به همراه ابعاد کارکنان، منابع و شرکا، نیازمند بهبود میباشند. لازم به ذکر است پایین بودن این درصدها به معنای بد بودن وضعیت نیست زیرا درصد امتیاز کسب شده در این بیمارستان، نسبت به بسیاری از بیمارستانهای مشابه که در تحقیقات پیشین ذکر شده است، بالاتر میباشد. درحوزه معیارهای نتایج الگوی سرآمدی سازمانی، بعد نتایج مشتریان و نتایج کلیدی عملکرد دارای بهترین درصد امتیازی و بعد نتایج جامعه از کمترین امتیاز برخوردار بوده است که این بعد به همراه نتایج کارکنان، نیازمند بهبود میباشند. نتیجه گیری: یافته های این مطالعه در مجموع حاکی از وضعیت مناسب این بیمارستان از نظر معیارهای الگوی سرآمدی است. نتایج این مدل، یک ابزار حمایت از مدیریت برای تصمیم گیری است و عموما برای تحلیل نظام مند محیط های درونی- بیرونی سازمان به منظور رسیدن به رویکردی نظام مند و نیز حمایت از موقعیتهای تصمیم به کار برده میشود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.