بررسی و تبیین رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی در دانشجویان پسر رشته های فنی و هنر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و تبیین رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی در دانشجویان پسر رشته های فنی و هنر دارای ۱۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و تبیین رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی در دانشجویان پسر رشته های فنی و هنر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه:
ما همیشه زندگی را با هویت جنسی آغاز می کنیم. هنگامی که نوزادان پا به دنیای ما می گذارند، ممکن است با لباس ها و پتو های آبی برای پسر ها و صورتی برای دختر ها از آنها استقبال شود. برای تعیین یک هویت جنسیتی برای نوزاد، دیگران معمولاً سوال میکنند که کودک پسر است یا دختر. اما جنسیت با جنس زیستی متفاوت است. این تمایز در فهم اینکه چگونه نگاه ما به جنس زیستی بر هویت جنسیتی ما اثر میگذارد مهم است.
اینکه مرد بودن یا زن بودن چه معنایی در جامعه ما دارد به شدت تحت تاثیر ادراکات فرهنگی است. مثلاً برخی فعالیت ها بیشتر مردانه یا زنانه بشمار میروند. بدین ترتیب ممکن است شکار، خیاطی، جنگ یا شعر خواندن افراد، دید دیگران به آنها را تغییر دهد. به همین ترتیب، برنامه هایی که افراد در تلویزیون تماشا میکنند جنگ های خانوادگی، بازی های فوتبال و … بر شیوه تعامل با دیگران اثر می گذارد و در بافت جنسیتی هم مشارکت می نماید.
همانطور که فرهنگ تغییر می کند، ادراک اینکه ما چه چیزی را زنانه یا مردانه تصور می کنیم هم تغییر می کند. مورخ فرهنگ، گیل بدرمن (۱۹۹۵) می گوید: حتی تصویر عمومی از یک بدن مردانه کامل هم تغییر کرده است. در دهه ۱۸۶۰، طبقه متوسط بدن مردانه ایده آل را لاغر و استخوانی میدانسته، در حالی که در سال های ۱۹۸۰، بدن مردانه مطلوب می بایست حجیم و با عضلاتی قوی باشد. از این جهت، بدن مردانه مانند بدن زنانه میتواند در شکلی غیر از شکل طبیعی آن و در رابطه با ادراکات مطلوب از زنانگی و مردانگی فهم شود. فهم اینکه این زن یا آن مرد بخصوص جذاب است یا نه نیازمند فهم ادراکات جنسیتی از جذابیت در یک فرهنگ است.
ادراک ما از مردانگی و زنانگی، تحت تاثیر علایق تبلیغاتی و دیگر نیروهای فرهنگی به طور مداوم تغییر می کند. مثلاً، امروزه فشاری اساسی برای فروش آرایش به مرد ها وجود دارد. به هر حال تبلیغات کنندگان تصدیق میکنند که این مسئله احتیاج به حساسیت نسبت به ایده های مرد ها درباره آرایش دارد:
بر خلاف زنان، بیشتر مردان دوست ندارند درباره آرایش صحبت کنند. دوست ندارند که برای خرید مواد آرایشی به بیرون بروند و نمیدانند چطور از آن استفاده کنند. گام نخست این است که مردان را وادار کنیم، برای خرید لوازم آرایشی به فروشگاه ها زنجیره ای یا فروشگاه های مخصوص لوازم آرایشی بروند. (یمنوچی، ۲۰۰۲)

 

فهرست مطالب

فصل اول (کلیات پژوهش):    1
مقدمه    1
بیان مسئله    5
ضرورت و اهمیت پژوهش    7
هدف پژوهش    9
سئوالات پژوهش    9
فصل دوم (پیشینه پژوهش):    11
هویت جنسی    12
پیدایی هویت جنسی    13
نظریه طرحواره جنسی    15
نقش یابی جنسی در اوایل کودکی    17
تاثیرات ژنتیکی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی    18
تاثیرات محیطی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی    19
هویت و رفتار جنسی در اواسط کودکی    25
تاثیرات فرهنگی بر نقش یابی جنسی در اواسط کودکی    26
نقش یابی جنسی در نوجوانی    27
هویت جنسی در میان سالی    30
کلیشه ها یا تصورات قالبی جنسیتی چیست؟    33
تصورات قالبی جنسی    33
عقاید و رفتارهای قالبی مربوط به جنسیت در اوایل کودکی    35
عقاید جنسیت کلیشه ای در اواسط کودکی    36
تصورات قالبی و کلیشه ای در مورد زنان    38
ویژگی های جنس زن    38
ویژگی های جنس مرد    39
دیدگاه های کلیشه ای راجع به مردان    40
تغییرات نقش های مردان    41
عوامل موثر در تفویت تفاوت های زن و مرد    42
تفاوت های زن و مرد از لحاظ خلقی    47
نحوه برخورد با فشارهای روحی و عصبی    48
تفاوت های مرد و زن در کمک کردن به دیگران    49
نظریه طرحواره جنسیتی    51
سازماندهی طرحواره های جنسیتی    51
رشد طرحواره جنسیتی    53
زنان و اقلیت های قومی    56
حضور کمرنگ زنان در عرصه های مدیریتی    58
وجود نگاه های سنتی    60
آیا زنان می توانند رهبر باشند    62
زنان ، جرم ، خلافکاری    68
شیوه های سنجش مردانگی و زنانگی    74
مقیاس های نقش جنسیت مردانه و نقش جنسیت زنانه    81
تفسیر نره های مقیاس GM وGF     83
فصل سوم (روش شناسی پژوهش):    85
طرح تحقیق    86
جامعه آماری    86
نمونه آماری    86
روش نمونه گیری    86
ابزارهای پژوهش    86
پایانی و اعتبار    88
فصل چهارم(نتایج):    90
الف:توصیف داده های آماری    91
ب: تحلیل داده آماری    96
فصل پنجم(بحث در نتایج):    104
بحث در نتایج    108
محدودیت ها    109
پیشنهادات    110
منابع     111
پیوست    113

 

منابع
۱- وندر زندن. جیمز ویلفرید. روان شناسی رشد (۱و۲) ترجمه دکتر حمزه گنجی (۱۳۸۴) نشر ساوالان.
۲- پاملا آبوت. کلر والاس. جامعه شناسی زنان. ترجمه منیژه نجم عراقی (۱۳۸۰) نشر نی.
۳- برنارد. جسی شرلی. (۱۹۰۳) دنیای زنان. ترجمه شهرزاد ذوفن (۱۳۸۴) نشر اختران.
۴- شرفی. محمد رضا. (۱۳۸۰) جوان و بحران هویت. انتشارات سروش.
۵- برک. لورا ای (۲۰۰۱) روانشناسی رشد (از لقاح تا کودکی) ترجمه یحیی سید محمدی (۱۳۸۱) نشر ارسباران.
۶- برک. لورا ای. (۲۰۰۱) روانشناسی رشد (ز نوجوانی تا پایان زندگی) ترجمه یحیی سید محمدی (۱۳۸۱) نشر ارسباران.
۷- گراهام جان. رابرت (۱۹۴۰) راهنمای MMPI-2 ارزیابی شخصیت و آسیب شناسی روانی به پیوست: پرسشنامه ها و تمامی کلید ها. ترجمه حمید یعقوبی. موسی کامی (۱۳۷۹) انتشارات ارجمند.
۸-گولومبوک. سوزان(۱۳۷۷) رشد جنسیت. ترجمه مهرناز شهر آرای. انتشارات ققنوس.
۹- بنده زاده. خسرو (۱۳۸۲) هم برابری زن و مرد. انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.
۱۰- مجد. محمد (۱۳۸۱) انسان در دو جلوه: روانشناسی  زن و مرد. موسسه فرهنگی انتشارات مکیال.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.