شناسایی و اولویت بندی مولفه های مزیت رقابتی( مطالعه موردی : صنعت مواد غذایی قزوین )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی و اولویت بندی مولفه های مزیت رقابتی( مطالعه موردی : صنعت مواد غذایی قزوین ) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی و اولویت بندی مولفه های مزیت رقابتی( مطالعه موردی : صنعت مواد غذایی قزوین )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و اولویت بندی مولفه های مزیت رقابتی( مطالعه موردی : صنعت مواد غذایی قزوین )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی و اولویت بندی مولفه های مزیت رقابتی( مطالعه موردی : صنعت مواد غذایی قزوین ) :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

این تحقیق به منظور شناسایی و اولویت بندی مزیت های رقابتی در صنایع مواد غذایی استان قزوین انجام شده است.روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت تحقیق اکتشافی است. همچنین از نظر جمع آوری داده های تحقیق از نوع پیمایشی است. برای شناسایی مولفه های مزیت رقابتی ابتدا با مطالعه ادبیات و مدل های مختلف درباره مزیت رقابتی ، مولفه های موثر بر مزیت رقابتی در صنعت مواد غذایی با نظر خبرگان این صنعت مولفه های ( عوامل درونی، شرایط تقاضا، استفاده از فرصتها، مقابله با تهدیدها، کاهش هزینه، ساختار و استراتژی صنعت، صنایع پشتیبانی کننده، نقش دولت و وقایع محتمل)شناسایی گردید. برای بررسی معنی داری مؤلفه های شناسایی شده از آزمون tاستفاده شد. سپس برای اولویت بندی مولفه های شناسایی شده از پرسشنامه مقایسات زوجی استفاده گردیده است. جامعه تحقیق شامل خبرگان صنعت مواد غذایی استان قزوین است که از تعداد ۲۴شرکت موجود در زمینه مواد غذایی در قزوین شناسایی گردیده اند. داده های بدست آمده با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل شبکه با رویکر فازی ( )FANPمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون t نشان دادند که همه مؤلفه ها به استثنای مؤلفه های استفاده از همه فرصت ها، بهترین استفاده از فرصت های موجود، خنثی سازی مطلوب تهدیدات، کاهش تمامی هزینه ها در بالاترین نرخ نسبت به رقبا، داشتن تقاضاهای برنامه ریزی شده، داشتن تقاضاهای متنوع، حمایت صنایع مرتبط و توسعه زیرساخت ها از سوی دولت جزء عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی هستند. و نتایج حاصل از رتبه بندی زیرمؤلفه ها نشان میدهد که استفاده بهتر از موقعیت ها نسبت به رقبا (با وزن برابر ).۰.۳۰۳مهمترین مؤلفه برای کسب مزیت رقابتی است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.