بررسی مقایسه ای هوش هیجانی دانش آموزان منظبط و غیر منضبط دبیرستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای هوش هیجانی دانش آموزان منظبط و غیر منضبط دبیرستان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای هوش هیجانی دانش آموزان منظبط و غیر منضبط دبیرستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای هوش هیجانی دانش آموزان منظبط و غیر منضبط دبیرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای هوش هیجانی دانش آموزان منظبط و غیر منضبط دبیرستان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

یکی از عوواملی که امروزه معلمان ، مدیریان و سیاست گذران آموزش ور پرورش به عنوان موضوعی مهم و اساسی بدن توجه دارند ، موضوع مدیریت و انضباط کلاس و عوامل مرتبط و موثر با آن می باشد . دراین راستا هدف اصلی این پژوهش تعیین تفاوت دانش آموزان منضبط و غیر منضبط از لحاظ مولفه های هوش هیجانی می باشد . نمونه ی این پژوهش ۳۸۴ نفر از دانش آموزان دوره ی متوسطه ی شهر تبریز بودندکه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و روش هدفمند انتخاب شدند . برای انتخاب دانش آموزان منضبط و غیر منضبط از دو نقطه برش برای نمورات انضباط دختران و پسران و ینز نظرات مسولین مدرسه استفاده شد . همچنین جهت جمع آوری داده های هوش هیجانی از پرسش نامه شیرینگ استفاده گردید . داده های به دست آمده با آزمون های T2 هتلینگ، T مستقل و تجریه تابع تشخیص تجریه و تحلیل شدند . نتایج T2 هتلینگ نشان داد که بین دو گروه از لحاظ ترکیب مولفه ای هوش هیجانی تفات معناداری وجود دارد ، نهمچنین نتایج آمزممون T مستقل نشان داد تفاوت معنی داری بین دو گروه از لحاظ سه مولفه خود انگیزی ، خود کنترلی و هشیاری اجتماعی وجود دارد . اما بین دو گروه از لحاظ مولفه های خود آگاهی و مهارت های اجتماعی تفاوت معنی داری وجود ندارد . یافته های تجزیه تابع تشخیص منجر به یک تابع تشخیص معنادار شد که طبق این تابع چهار متغیر خود کنترلی، هشیاری اجتماعی و خود انگیزی دارای بالاترین توان د رتمایز دو گروه بودند .همچنین نتایج تجریه تابع تشخیص نشان داد که حدود ۶۰ درصد از افراد دو گروه طبق تابع تشخیص به دست آمده به طور صحصح مجددا طبقه بندی شدند . یافته های پژوهش به طور کلی نشان داد هوش هیجانی متغیری تاثیر گذاری در رفتار انضباطی دانش آموزان دارد و هر چه هوش هیجانی بالاتر باشد دانش آموزان تکانه های رفتاری خود را بهتر کنترل می کنند و رخداد مشکلات انضباطی کاهش پیدا می کند .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.