اندازه گیری عملکرد دانشکده در دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر بر اساس تحلیل پوششیداده ها()DEA


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اندازه گیری عملکرد دانشکده در دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر بر اساس تحلیل پوششیداده ها()DEA دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اندازه گیری عملکرد دانشکده در دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر بر اساس تحلیل پوششیداده ها()DEA  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اندازه گیری عملکرد دانشکده در دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر بر اساس تحلیل پوششیداده ها()DEA،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اندازه گیری عملکرد دانشکده در دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر بر اساس تحلیل پوششیداده ها()DEA :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

اهداف این مقاله شناسایی و ارزیابی مقایسه ای میزان ونوع ناکارآمدی دانشکده مورد پژوهش و نحوه بهبود کارآمدی و ارتقاء عملکرد دانشکده و تشخیص گروه مرجع و ا لگو برای گروه های ناکارا مدی است که جامعهمورد مطالعه شامل۴دانشکده مصوب دانشگاه آزاداسلامی واحد قائم شهر می باشدو بر اساس اسنادومدارکی که مربوط به بعد آموزشی وبعد پژوهشی بعد کیفیت آموزشی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳می باشد که روش جمع آوری اطلاعات از مطالعات کتابخانهای استفاده شده است.که ابزار آن شامل فیش، بانک ها اطلاعاتی، اسناد و مدارک و اینترنت می باشد .مدل مورداستفاده در این پژوهش مدل bbc خروجی محور است. علت انتخاب خروجی محور این است که به دانشگاه ها مقدار ثابتی از منابع مانند بودجه، دانشجو، کادر علمی و… داده می شود و خروجی تا حد امکان از آنها خواسته می شود. تحلیل پوششی داده ها واحدهای مورد بررسی را به دو گروه کارا و ناکارا تقسیم می کند. واحدهای ناکارا، را می توان بر اساس نمره ی ناکارایی شان رتبه بندی کرد ولی این کار برای واحدهای کارا امکان پذیر نیست. زیرا نمره ی کارایی آنها برابر یک است. برای رتبه بندی واحدهای کارا روش های زیادی وجود دارد که در این پژوهش از روش اندرسون – پترسون) (A-Pاستفاده شده است.انتخاب متغیرهای ورودی و خروجی : ورودی های مدل : دانشجویان و اعضای هیئت علمی گروه وخروجی های مدل : بعد آموزشی : تعداد فارغ التحصیلان وبعد پژوهشی : تعداد مقالات و تعداد کتب تالیف شده توسط هیئت علمی وبعد کیفیت آموزشی : میزان قبولی دانشجویان دانشگاه ها در مقاطع بالاتر وادغام ورودی ها و خروجی ها مورد نیاز بر اساس اسناد و مدارک ومدل سازی ریاضی و تحلیل مدل های بدست آمده با استفاده از نرم افزارهای کاربردی از قبیل : DEA-SOLVFR , EMS , EXCELصورت پذیرفته است.ازسناریو اول ودومی توان نتیجه گرفت که تعداد واحدهای کارا کمتر شده است. دانشکده ها علوم انسانی که در مدل اصلی کارا بوده است دراین مدل ناکارا معرفی شده است. ازسناریوسوم می توان نتیجه گرفت که در این سناریو بیشتر دانشکده ها کارا معرفی شده اند. زمانیکه متغیر خروجی تعداد مقالات از مدل حذف شود، ازسناریوچهارم می توان نتیجه گرفت. که تعداد دانشکده ها کارا کمتر شده است. دانشکده ها علوم پایه که در سناریوی اول کارا بوده اند در این مدل ناکارا معرفی شده است. این وضعیت نشان می دهد، حذف متغیر ورودی هیئت علمی در عملکرد این گروها تاثیر بسیاری داشته است. دربین واحدهای کارا دانشکده ها فنی مهندسی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. ازسناریوپنجم می توان نتیجه گرفت که تعداد دانشکده های کارا بیشتر شده است. دانشکده ها فنی مهندسی و علوم انسانی و کشاورزی در این مدل کارا معرفی شده است. این امر نشان می دهد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.