مقایسه بهداشت روانی دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی و غیر علوم انسانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه بهداشت روانی دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی و غیر علوم انسانی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه بهداشت روانی دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی و غیر علوم انسانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه بهداشت روانی دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی و غیر علوم انسانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه بهداشت روانی دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی و غیر علوم انسانی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

مقدمه: سلامت روان بهعنوان یکی از دو رکن سلامتی، لازمه ی یک زندگی مفید و رضایتبخش فردی است و سلامت روان افراد یک جامعه، خصوصاً اقشار مؤثر و سازندهی آن، لازمه ی پویایی و بالندگی و اعتلای آن جامعه است. نقش برجسته و منحصر به فرد دانشجویان به عنوان مدیران و سازندگان آینده ی هر جامعه، ضرورت بررسی و تأمین سلامت روانی آنها را ضروری می نماید.هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی بهداشت روانی دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی با غیر علوم انسانی انجام یافته است.روش: پژوهش حاضر با استفاده از روش پیمایشی و علی- مقایسه ای صورت گرفته است. ابزار گردآوری داده ها، فرم ۲۸ سؤالی پرسشنامه ی سلامت عمومی (GHQ) می باشد. جامعه ی پژوهش مورد نظر را کلیه دانشجویان دختر دانشگاه شاهد تشکیل می دهند (۳۳۹۳ نفر) که با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان تعداد ۳۴۰ نفر از ایشان به صورت روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه ی پژوهش انتخاب شدند(۱۷۰ نفر رشته های علوم انسانی، ۱۷۰ نفر رشته های غیر علوم انسانی). به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و همچنین از روشهای آمار استنباطی (آزمون تی مستقل و آزمون همبستگی) استفاده گردیده است.یافته ها: یافته ها نشان داد که تفاوت معناداری بین دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی و غیر علوم انسانی در ابعاد کارکرد اجتماعی (P 0.01)، اضطراب و علایم جسمانی (P 0.05) وجود دارد؛ بدین معنا که دانشجویان دختر رشته های علوم انسانی نسبت به دانشجویان دختررشته های غیر علوم انسانی، به میزان کمتری دچار علائم و بیماریهای جسمانی، اضطراب و اختلال در عملکرد اجتماعی می شوند. در نهایت نتایجآزمون همبستگی بین ابعاد سلامت عمومی دانشجویان نشان می دهد که بین علائم جسمانی با اضطراب، افسردگی، کارکرد اجتماعی و کل سلامتعمومی ارتباط معنادار و مثبت (مستقیم) وجود دارد (P 0.01).نتیجه گیری: مسائل و موضوعات رشته های علوم انسانی در زمینه ی جامعه ی انسانی بوده و غور در باب انسان و مسائل مبتلابه آن، میتواند بهشناخت بیشتر انجامیده و بر توانایی انسان در برابر اضطراب محیط و همچنین کارکرد اجتماعی مطلوبتر تأثیرگذار باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.