رابطه خودکارآمدی وهوش هیجانی با اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان دختر تیز هوش شهر رشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه خودکارآمدی وهوش هیجانی با اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان دختر تیز هوش شهر رشت دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه خودکارآمدی وهوش هیجانی با اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان دختر تیز هوش شهر رشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه خودکارآمدی وهوش هیجانی با اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان دختر تیز هوش شهر رشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه خودکارآمدی وهوش هیجانی با اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان دختر تیز هوش شهر رشت :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

زمینه و هدف :پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین خودکارآمدی و هوش هیجانی با اهمالکاری تحصیلی در دانش آموزان تیزهوش دخترشهر رشت مقطع متوسطه انجام شد .روش تحقیق: روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی – همبستگی بوده است. که بر روی ۱۳۶ نفر از دانش آموزان سال سوم و چهارم که در سالتحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ در دبیرستان دخترانه فرزانگان دوره دوم مشغول به تحصیلی بودند به طور تصادفی انتخاب شدنداجرا شد.ابزار جمع آوری اطلاعات ،پرسشنامه خودکارآمدی شرر و همکاران (۱۹۸۲) و پرسشنامه هوش هیجانی شات و همکاران (۱۹۹۸) و پرسشنامه اهمالکاریسواری (۱۳۹۰) که بر روی نمونه تحقیق اجرا شد و نتایج تحقیق با استفاده از روش آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام بااستفاده از نرم افزار spss نسخه ۲۰ مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.یافته ها: مقادیر همبستگی نشان دادند به صورت معکوس بین خودکارآمدی و هوش هیجانی با اهمالکاری تحصیلی از نظر آماری معنی داراست (p<0/01). ضریب همبستگی بین خودکارآمدی با اهمالکاری تحصیلی (r=-0/46) و بین هوش هیجانی با اهمالکاری تحصیلی (r=-0/36) نشان داده شد. همچنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد متغیر خودکارآمدی به عنوان قوی ترین متغیر پیش بین وارد مدل شده وتوانست ۲۰ درصد واریانس اهمالکاری تحصیلی را تبیین کند. و از بین خرده مقیاس هاس هوش هیجانی دو عامل خوش بینی/تنظیم هیجانتوانست ۴ درصد به تبیین واریانس اهمالکاری تحصیلی کمک کند.و دیگر عامل های هوش هیجانی نقش معنی داری در تبیین واریانساهمالکاری تحصیلی نداشتند.نتیجه گیری: بین خودکارآمدی و هوش هیجانی با اهمالکاری تحصیلی رابطه معنادار معکوس وجود دارد و از بین عامل های هوش هیجانی دوعامل خوش بینی/تنظیم هیجان بیشترین تاثیر را در تبیین اهمالکاری تحصیلی داشته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.