ارزشیابی توصیفی، ابزاری برای چالش یا پیشرفت آموزش و پرورش ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزشیابی توصیفی، ابزاری برای چالش یا پیشرفت آموزش و پرورش ایران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزشیابی توصیفی، ابزاری برای چالش یا پیشرفت آموزش و پرورش ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزشیابی توصیفی، ابزاری برای چالش یا پیشرفت آموزش و پرورش ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزشیابی توصیفی، ابزاری برای چالش یا پیشرفت آموزش و پرورش ایران :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

ارزشیابی توصیفی الگویی است که تلاش میکند به جای کمی نگری از طریق توجه به معیارهای درسی و آموزشی به عمق و کیفیت یادگیریدانش آموزان توجه کند و تبیین و توصیفی از وضعیت آنان ارائه دهد. ارزشیابی توصیفی در آموزش فراگیر کیفیت زندگی را بهبود بخشیده واستعدادهای دانش آموزان را شکوفا می کند. به ویژگی های اجتماعی- عاطفی، عملکرد واقعی دانش آموز توجه نموده و ارزشیابی مستمر وفرایندی از دانش آموزان انجام می دهد. برای بهبود عملکرد دانش آموز و تقویت ارتباط عاطفی بین معلم و شاگرد بازخوردهای پیوسته به اولیاءداده می شود. حسادت و رقابت کاذب را از بین برده، استقلال دانش آموز، خلاقیت او را افزایش می دهد. در افزایش بهداشت روانی، اعتماد بهنفس، روحیه انتقادپذیری، خودتنظیم بار آمدن دانش آموزان با نیازهای ویژه نقش بسزایی داشته و در آموزش نوعی آرامش ویژه را ایجاد میکند. اما بحث بر سر این نیست که نظام نمره دهی را با ارزشیابی توصیفی در یک فضای آکادمیک مقایسه کنیم و نتیجه بگیریم که اینخوب است یا آن . بحث این است که این تغییر با سایر اجزاء نظام آموزشی ما که ثابت مانده اند ، همخوانی دارد یا ندارد؟ به نظر می رسدتصمیم به اجرای این طرح ، چیزی نیست که کارشناسان آموزشی ما بر اساس نیازهای واقعی دانش آموزان ایرانی در تحقیقات میدانی به آنرسیده باشند . حال در این مقاله سعی بر این شده است که تاثیر رویکرد ارزشیابی توصیفی را بر آموزش و پرورش ایران و مقطع ابتداییبررسی گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.