اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عزت نفس حالت و عملکرد روانی اجتماعی دانش آموزان دبیرستانهای نمونه شهرستان دشتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عزت نفس حالت و عملکرد روانی اجتماعی دانش آموزان دبیرستانهای نمونه شهرستان دشتی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عزت نفس حالت و عملکرد روانی اجتماعی دانش آموزان دبیرستانهای نمونه شهرستان دشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عزت نفس حالت و عملکرد روانی اجتماعی دانش آموزان دبیرستانهای نمونه شهرستان دشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عزت نفس حالت و عملکرد روانی اجتماعی دانش آموزان دبیرستانهای نمونه شهرستان دشتی :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

مقدمه: یکی از مباحث عمده در روانشناسی امروز که توجه بسیاری از پژوهشگران و روانشناسان را به خود جلب کرده استعزت نفس می باشد. هدف از انجام این پژوهش تعیین تاثیر درمان شناختی- رفتاری برعزت نفس حالات و عملکرد روانیاجتماعی دانش آموزان مقطع دبیرستان بود.روش: پژوهش حاضر از نوع طرح آزمایشی پیش آزمون، پس آزمون بود . جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مشغول بهتحصیل مدارس متوسطه نمونه شهرستان دشتی سال ۹۳ بود. ۳۰ نفر آزمودنی ها به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی وکنترل قرار گرفتند و گروه آزمایش ۸ جلسه مداخله گروهی دریافت کردند و داده ها با پرسشنامه عزت نفس حالت، پرسشنامهارزیابی بالینی منفی و عزت نفس روزنبرگ گردآوری و با روش آماری تحلیل کواریانس چند متغیری مانکوا تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: تحلیل های آماری فرضیات پژوهش، مبنی بر وجود تفاوت معنادار در مؤلفه های عزت نفس و عملکرد روانی اجتماعیدانش آموزان گروه های آزمایش که درمان شناختی رفتاری را دریافت کرده بودند، نسبت به گروهی که هیچ نوع درمانی را در اینزمینه دریافت نکرده بودند (گروه کنترل)، تایید می گردد (P<0/017). و با توجه به میانگین های حاصل شده می توان گفت با۹۵ درصد اطمینان مؤلفه های عزت نفس گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل افزایش داشته است.نتایج: براساس این مطالعه، درمان شناختی رفتاری می تواند منجر به افزایش مولفه های عزت نفس حالت و عملکرد روانیاجتماعی دانش آموزان شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.