اثربخشی بازیدرمانی گروهی با رویکرد شناختی- رفتاری در اصلاح سازش نایافتگی اجتماعی دانش آموزان پسر کمتوان ذهنی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی بازیدرمانی گروهی با رویکرد شناختی- رفتاری در اصلاح سازش نایافتگی اجتماعی دانش آموزان پسر کمتوان ذهنی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی بازیدرمانی گروهی با رویکرد شناختی- رفتاری در اصلاح سازش نایافتگی اجتماعی دانش آموزان پسر کمتوان ذهنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی بازیدرمانی گروهی با رویکرد شناختی- رفتاری در اصلاح سازش نایافتگی اجتماعی دانش آموزان پسر کمتوان ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی بازیدرمانی گروهی با رویکرد شناختی- رفتاری در اصلاح سازش نایافتگی اجتماعی دانش آموزان پسر کمتوان ذهنی :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

هدف: پژوهش حاضربا هدف تعیین اثربخشی بازیدرمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری در اصلاح سازش نایافتگی اجتماعی نوجوانان پسر ۸ تا ۱۵ ساله کمتوان ذهنی انجام گرفت .روش: روش پژوهش آزمایشی با طرح پیشآزمون – پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش بود. جامعه ی آماری پژوهش را دانش آموزپسرابتدایی کم توانذهنی شهر کرمانشاه تشکیل می دادند. درنمونه گیری ۳۲ نفر به روش در دسترس انتخاب وسپس براساس ۳ انحراف استاندارد بالاتر در آزمون راتر،۲۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند (۱۰ آزمایش و ۱۰ گواه) . گروه آزمایش ۱۱ جلسه بازیدرمانی با رویکرد شناختیرفتاری دریافت کردند و گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفتند. ابزارگردآوری داده های پژوهش، پرسشنامه ی رفتاری راتر بود .یافته ها: تحلیل یافته ها مبتنی بر آمار توصیفی، تحلیل کوواریانس برای گروه های مستقل نشان دادکه بازیدرمانی با رویکرد شناختی رفتاری باعث کاهش سازش نایافتگی اجتماعی نوجوانان کم توان ذهنی و افزایش تعاملات اجتماعی آنان شده است.نتیجه گیری: مهمترین نتایج این پژوهش، موثر بودن بازیدرمانی گروهی در اصلاح سازش نایافتگی اجتماعی، مفید بودن استفاده از رویکرد شناختی-رفتاری و یکسان بودن نتایج مفید بازیدرمانی در کودکان با سطوح ذهنی متفاوت می باشد. از اینرو می توان نتیجه گرفت روش بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری، در کنترل سازش نایافتگی اجتماعی نوجوانان کم توانذهنی موثر بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.