مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغ-از اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغ-از اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ دارای ۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغ-از اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغ-از اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغ-از اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ :

بخشی از فهرست مقاله دگرگونیهای تصویری آثار گل و مرغ-از اسطوره تا پیدایی آثار گل و مرغ

۱. دلایل انتخاب آثار گل و مرغ ………….۲
۲. انگیزه و نقاشان شیوه گل و مرغ……………………………………………………………………………. ۲
۳. جلوه های نمادین……………………………………………………………………………………………….. ۳
۴. پیشینه ی پرنده و مرغ در هنر ایران…………………………………………………………………………. ۴
۵. ویژگی های آثار گل و مرغ…………………………………………………………………………………. ۷
۶. رنگ مهر ( گل سرخ )……………………………………………………………………………………….. ۸
۷. سوسن آسمانی ( گل زنبق )………………………………………………………………………………… ۱۰
۸. معنا و ریشه یابی واژه گل…………………………………………………………………………………… ۱۱
۹. معنا و ریشه یابی واژه مرغ………………………………………………………………………………….. ۱۲
۱۰. تاریخ پیدایی گل و مرغ در نگارگری ایران ………………………………………………………….. ۱۳
۱۱. سیمرغ…………………………………………………………………………………………………………… ۱۴
۱۲. رمز گل…………………………………………………………………………………………………………. ۱۵
۱۳. رمز کوتاهی عمر گل……………………………………………………………………………………….. ۱۶
۱۴. رمز مرغ………………………………………………………………………………………………………… ۱۷
۱۵. رمز عنقا………………………………………………………………………………………………………… ۱۷
۱۶. ققنوس………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷
۱۷. بلبل…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸
۱۸. هدهد – هما…………………………………………………………………………………………………. ۱۸
۱۹. باغ بهشت و گل و بوته…………………………………………………………………………………… ۱۹
۲۰. جلوه های داستان سیمرغ در فرهنگ ایران………………………………………………………….. ۲۴
۲۱. جلوه های آرایشی و نمادین پرنده و مرغ مکتب بغداد…………………………………………… ۲۴
۲۲. (سخن پایانی ) ( نتیجه گیری )…………………………………………………………………………. ۲۷
۲۳. منابع و مأخذ ……………………………………………………………………………………………….. ۲۹

دلایل انتخاب آثار گل و مرغ یا گل بوته برای این پژوهش
در میان شاخه های گوناگون نقاشی ایرانی گل مرغ به دلایل زیر انتخاب شده است:
۱ – با آنکه بسیار از آن نام برده می شود، به صورت جدی به آن پرداخته شده است .
۲ – موضوع این آثار در نگاه اول ساده ، و فهم آن آسان به نظر می رسد.
۳ – بار ادبی نام آنها ، این آثار در میان شعر و نقاشی ایران قرار داده است. بنابراین احتمال وجود مفهوم هایی مشترک بین این دو هنر حس می شود.
۴ – در هنر نقاشی ، گل و مرغ موضوع بین المللی است ، به دلیل آنکه هر فرهنگی به شیوه ی ویژه ای به آن پرداخته است اگر چه به سبک یا مکتبی از هنر نقاشی در آن فرهنگ تبدیل نشده است .
۵ – در طول دو قرن و نیم بسیاری از نقاشان سرشناس یا گمنام ایرانی به نقاشی آن پرداخته اند.
۶ – از مضمون آن ، نقشمایه های تزیینی ساخته اند که قرن هاست همه جا حضور دارد .
۷ – بر خلاف روال آثار شناخته شده نقاشی ایرانی در این آثار به روایت یا گزارشی اشاره شده نشده و در آنها به گونه ای روشن تنها به موضوع انتخاب شده برای نقاشی پرداخته شده است .
۸ – عوامل فرمایشی جای خود را به شکلهای انتخابی نقاشی داده اند و بیان کننده عواطف فردی او هستند .

انگیزه ی نقاشان شیوه گل و مرغ
۱ – تجسم وضعیت عاطفی انسانی بودند، ولی به نمایش خود او اشاره نمی کردند. به دلیل آنکه جدا از منع مذهبی در یک اثر نقاشی بیشتر از یک وضعیت و حالت انسانی تصویر کردن نبود. و این خود در تأویل ورود به دنیای پیچیده مفومهای عرفانی را می بست .
۲ – موضوع آن بدون دستور و سلیقه کارفرما بود.
۳ – فضای تصویری و تأثیری آن آشنا بود و با ادبیات و شعرهای عرفانی رابطه داشت .
۴ – نقاشی آن ساده بود به جز نقاش به فردی برای طراح و اجرای کار احتیاج نداشت .
۵ – تناسب آنچه تصویر می شد و رابطه آن با اندازه های اثر ( ورق کتاب ) چنان غیر طبیعی نبود که دوباره مینیاتور نامیده شود ( ۴۵ × ۶۰ )
۶ – با رنگهای ساده و مواد دست ساز نقاش در هر موقعیتی امکان نقاشی آن بود.
۷ – چون هدفهای ویژه ای را دنبال می کرد ، برای هر گروه و طبقه ی آشنا و دارای معنایی پذیرفتنی بود و محبوبیت همگانی می یافت .
۸ – با آنکه به شیوه زمان خود نقاشی شده بود ، در این گونه آثار میان سلیقه و اکثریت مردم (شیوه مینیاتور) و نقاش جدایی حس نمی شد .
۹ – شیوه نقاشی و مواد به کار رفته در آن یادآور دستاوردهای استادان نقاشی ایرانی در برابر نقاشی تازه از راه رسیده اروپایی بود .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.