مطالعه تطبیقی مفاهیم بکار رفته در نقوش و خطوط کاشیکاری مساجد دوره قاجاریه مطالعه موردی مسجدشاه (امام تهران) ومسجد ـ مدرسه سپهسالار (شهیدمطهری)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه تطبیقی مفاهیم بکار رفته در نقوش و خطوط کاشیکاری مساجد دوره قاجاریه مطالعه موردی مسجدشاه (امام تهران) ومسجد ـ مدرسه سپهسالار (شهیدمطهری) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه تطبیقی مفاهیم بکار رفته در نقوش و خطوط کاشیکاری مساجد دوره قاجاریه مطالعه موردی مسجدشاه (امام تهران) ومسجد ـ مدرسه سپهسالار (شهیدمطهری)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه تطبیقی مفاهیم بکار رفته در نقوش و خطوط کاشیکاری مساجد دوره قاجاریه مطالعه موردی مسجدشاه (امام تهران) ومسجد ـ مدرسه سپهسالار (شهیدمطهری)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه تطبیقی مفاهیم بکار رفته در نقوش و خطوط کاشیکاری مساجد دوره قاجاریه مطالعه موردی مسجدشاه (امام تهران) ومسجد ـ مدرسه سپهسالار (شهیدمطهری) :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

دوره قاجار را میتوان دوره نواوری و شروع تحولات جدید درهنرومعماری ایران دانست ازجمله این تحولات رابطه فزاینده و مراودات مختلف باغرب است که به دنبال ورود دانش ها و علوم جدید به ایران شاهد تاثیرات ویژه این امر به هنر و معماری و به ویژه برتزئینات بناها دردوران قاجار هستیم ازعوامل درشکوه و زیبایی معماری ایران به ویژه دردوران اسلامی به تزئین و ارایش بناها میتوان اشاره کرد دراین میان مسجد ـ مدرسه سپهسالار و مسجد شاه تهران ازشاهکارهای معماری دوره قاجار ازلحاظ تزئینات و به خصوص نقوش کاشیکاری حائز اهمیت هستند پژوهش حاضر براین است که بااستفاده ازروش توصیفی ـ تحلیلی و انجام تحقیقات کتابخانه ای درعرصه ارایه های معماری این دوبنا و تحقیقات میدانی به ارزیابی و مقایسه تطبیق نقوش کاشیکاری دوبنای شاخص معماری دوره قاجار بپردازد یافته های تحقیق نشان میدهد که بیشتر تزئینات کاشیکاری مسجد ـ مدرسه سپهسالار نقوش هندسی و گیاهی هم بهصورت تجریدی و هم بصورت طبیعت گرا است که استحکام ساده وروانی دارد همچنین استفاده ازتصاویر انگور گل و گلدان و کاسه بشقابی به چشم می خورد خط به کارفته درتزئینات آن خط کوفی بنائی و خط نستعلیق است عناصر به کاررفته درمسجد شاه نیز نقوش هندسی و گیاهی به صورت انتزاعی و تجریدی است و درآن تصاویر گل و گلدان کمابیش به چشم می خورد خط به کاررفته درتزئینات این خط کوفی بنائی خط ثلث و خط نستعلیق است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.