بررسی معنی و مفهوم افسردگی از دیدگاه روانشناسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی معنی و مفهوم افسردگی از دیدگاه روانشناسی دارای ۸۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی معنی و مفهوم افسردگی از دیدگاه روانشناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب
عنوان
تشکر و قدردانی :
چکیده :
فصل اول : مقدمه
۱ـ۱ـ بیان مسئله
۱ـ۲ـ اهمیت مسئله
۱ـ۳ـ اهداف تحقیق
بیان فرضیه
۱ـ۴ـ فرضیه تحقیق
۱ـ۵ـ اصطلاحات مهم و تعاریف عملیاتی متغیرها
۱ـ افسردگی
۲ـ شیوع
۳ـ دانشجوی بومی و غیر بومی
فصل دوم : مرور بر ادبیات تحقیق
۲ـ۱ـ افسردگی
۲ـ۲ـ نشانه های افسردگی
۲ـ۳ـ طبقه بندی
۲ـ۴ـ نظریه های افسردگی
۲ـ۵ـ درمان اختلالات خلقی
۲ـ۶ـ تحقیقات انجام شده درمورد افسردگی دانشجویان
فصل سوم: طرح تحقیق
۳ـ۱ـ توصیف روش تحقیق
۳-۲ـ جامعه تحقیق
۳-۳- روش نمونه گیری
۳ـ۴ـ متغیرها و کنترلهایی که اعمال شده است
۳ـ۵ـ روش جمع آوری داده ها
۳ـ۶ـ ابزار اندازه گیری
۳ـ۷ـ روش آماری
فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری
۵ـ۱ـ توصیف روش های مورد استفاده در تحقیق
۵ـ۲ـ نتیجه گیری
۵ـ۳ـ توجیه و تفسیر نتایج
۵ـ۴ـ توصیه برای پژوهشهای بعدی
۵ـ۵ـ محدودیتها
منابع فارسی
منابع انگلیسی
پیوستها

چکیده :
همانطور که می دانیم افسردگی و مانیا یکی از اختلالت خلقی شایع می باشند که بیشتر اختلالات عاطفی نامیده می شوند . اختلالات خلقی گروهی از بیماریهای روانپزشکی می باشند که به شکل خلق پایین و تصورات ذهنی ناهنجار بروز می نمایند .
نمای بالینی افسردگی می تواند بصورت خلق افسرده ، احساس ناامیدی ، احساس غم ، بی ارزشی ، آشفتگی خواب و اشتها و یا فقدان انرژی و میل جنسی بروز کند . این اختلالات می توانند منجر به مشکلاتی در عملکرد شغلی ـ تحصیلی ـ اجتماعی و روابط بین فردی گردند . بدین منظور و جهت شناخت بیشتر وضعیت و شیوع افسردگی تحقیقی را بر روی دانشجویان پسر بومی و غیر بومی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارک کرج انجام دادیم . مطالعه با استفاده از تست بک (BDI) بر روی ۲۸۰ نفر از دانشجویان پسر انجام گردیده است .
روش تحقیقی که از آن استفاده شد ، روش تحقیق یا علّی ـ مقایسه ای با روش آماری مقایسه بین میانگین دردو گروه مستقل و بااستفاده از فرمول t   بوده است . روش نمونه گیری نیز بطور تصادفی ساده و با مراجعه به جدول اعداد تصادفی و به تعداد ۱۴۰ نفر از هر گروه بوده است . روش جمع آوری اطلاعات نیز با بهره گیری از تست افسردگی بک صورت گرفته است . با قرار دادن نمرات خام درفرمولt    وبا سطح اطمینان ۹۰% و در سطح  به علت کوچک تر بودن عدد بدست آمده از عدد جدول فرض تحقیق معنی دار نیامد و می توان گفت که « تفاوت معنی داری بین میانگین شیوع افسردگی در دو گروه دانشجویان بومی و غیر بومی وجود ندارد .»
 
فصل ۱
مقدمه
خلق یا Mood مایه هیجانی یک وضعیت عاطفی پایدار است که در طول طیفی بهنجار از غم وشادی تجربه می شود . اختلالات خلقی با احساسهای نابهنجار افسردگی یا سرخوشی مشخص می شوند که در برخی موارد شدید با خصوصیات پسیکوتیک همراهند . اختلالات خلقی به انواع اختلالات دو قطبی و اختلالات افسردگی تقسیم می شوند . این علائم در برخی گروههای خاص از نظر جنس و سن و وضعیت روانی اجتماعی افراد متفاوت می باشد .
در این پژوهش افسردگی نه بعنوان یک بیماری ، بلکه بعنوان واکنشی روانی در مقابل مسائل و مشکلاتی که دانشجویان با آنها گریبانگیر هستند ، مطرح است .
بیشتر دانشجویان بخاطر تحصیل دردانشگاه از خانواده و شهر یا روستای خود جدا شده ، در محیط جدیدی قرار گرفته اند که احیاناً ازنظر عاطفی مشکلاتی برایشان بوجود می آید . این مشکلات روانی و عاطفی موقعی تشدید پیدا می کند که آنان نتوانند خود را با محیط جدید دانشگاه تطبیق دهند .

منابع فارسی
۱ـ آناستازی ا .روان آزمایی ـ مترجم : براهنی م.ن۱۳۷۶ تهران . دانشگاه تهران
۲ـ اتکینسون ر.ل. اتکینسون ر.س. و هیلگارد ۱. زمینه روان شناسی ج۱و۲ مترجم ک براهنی م. و دیگران ۱۳۶۸ تهران رشد .
۳ـ اخوت و دانشمند . ارزشیابی شخصیت ۱۳۷۵ ـ تهران ـ دانشگاه تهران .
۴ـ انجمن روانپزشکی امریکا ـ طبقه بندی اختلالات روانی DSMIV ـ مترجم : پورافکاری .ن۱۳۷۴ ـ تبریز .
۵ـ بست .ج روشهای تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری ـ مترجم: پاشا شریفی ح.وطالقانی .ن ۱۳۷۴ تهران – رشد.
۶ـ پروین ۱.روان شناسی شخصیت ـ مترجم : جوادی .م.ج وکدیور پ- ۱۳۷۴ تهران .رسا .
۸ـ پورافکاری . ن نشانه شناسی بیماریهای روانی ۱۳۷۵ تبریز ـ آزاده .
۹ـ دلاور . ع . روشهای تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی ۱۳۷۱ تهران ـ دانشگاه پیام نور .
۱۰ـ راس .ا.ا روان شناسی شخصیت ـ مترجم : جمالفرس ۱۳۷۵ تهران ، روان .
۱۱ـ راس م. افسردگی ـ مترجم : رواندوست و ۱۳۶۹ تهران
۱۲ـ راوک . ج . مباحث عمده در روانپزشکی ـ مترجم : وهاب زاده ج ۱۳۶۹ تهران
سازمان انتشارات آموزش انقلاب اسلامی
۱۳ـ سازمان بهداشت جهانی (WHO) طبقه بندی اختلالات روانی و رفتاری ICD-IO 1992 مترجم : نیکخو . م . غفرانی . م آوادیس یانس ۱۳۷۵ تهران سخن .
۱۴ـ شاملو . س . آسیب شناسی روانی ۱۳۶۸ تهران ـ رشد .
۱۵ـ شفیع آبادی ع . و ناصری ع. نظریه ها در روان شناسی شخصیت ۱۳۶۸ تهران ـ رشد .
۱۶ـ شفیع آباد ع. و ناصری ع . نظریه های مشاوره و رواندرواندرمانی ۱۳۶۸ تهران . مرکز نشر دانشگاهی .
۱۷ـ فیش . ف . آسیب شناسی روانی بالینی ـ مترجم : پورافکاری . ن ۱۳۶۹ تبریز .
۱۸ـ کاپلان . سادوک ب ـ چکیده روانپزشکی بالینی ـ مترجم : پورافکاری ن . ۱۳۷۶ تهران ـ‌ آزاده
۱۹ـ کاپلان . سادوک . ب ـ‌ خلاصه  روانپزشکی جلد ۲و ۱ ـ مترجم :‌ پورافکاری . ن ۱۳۶۸ تبریز انتشارات ذوقی
۲۰ـ کرولی د. روان شناسی افسردگی زنان ـ مترجم : رحمتی بهزاد . ۱۳۷۵ تهران زریاب
۲۱ـ کریمی ـ ی . روان شناسی شخصیت ۱۳۷۵ ـ تهران . ویرایش
۲۲ـ گانونگ اف . فیزیولوژی پزشکی ـ مترجم : فرخ شادان ۱۳۶۳ ـ تهران ـ چهره
۲۳ـ میلانی فر . ب . بهداشت روانی ۱۳۷۴ تهرن قومس
۲۴ـ فلاحی خشکناب . مقاله در چهارمین کنگره پژوهشهای روانپزشکی و روانشناسی در ایران ـ ۱۳۷۵ «بررسی میزان شیوع و عمق افسردگی در دانشجویان مقیم خوابگهای دانشجویی…»
۲۵ـ ناظم بافقی . علیرضا . «بررسی و تعیین میزان شیوع افسردگی در دانشجویان حقوق دانشگاه آزاد شمال تهران» بر اساس تست بک (تهران ۱۳۷۵)
۲۶ـ فخرایی . سیروس . بررسی مقایسه ای عوامل روانی ـ اجتماعی مؤثر در افسردگی دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی . (اداره امور پژوهش ۱۳۷۳)
۲۷ـ سیف . ع ـ روش تهیه پژوهشنامه ـ ۱۳۷۵ . تهران . دوران .
۲۸ـ بررسی شیوع افسردگی بین دانشجویان دختر بومی و غیر بومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شرق گیلان ـ لاهیجان ـ ۱۳۷۸ ـ سیده زهرا احسان بخش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.