بررسی وضعیت افسردگی، اضطراب و مشکلات سلوکی کودکان پایه ششم مقطع ابتدایی در محیط مدرسه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت افسردگی، اضطراب و مشکلات سلوکی کودکان پایه ششم مقطع ابتدایی در محیط مدرسه دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت افسردگی، اضطراب و مشکلات سلوکی کودکان پایه ششم مقطع ابتدایی در محیط مدرسه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت افسردگی، اضطراب و مشکلات سلوکی کودکان پایه ششم مقطع ابتدایی در محیط مدرسه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت افسردگی، اضطراب و مشکلات سلوکی کودکان پایه ششم مقطع ابتدایی در محیط مدرسه :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هدف : پژوهش حاضر به منظور بررسی شخصیت کودکان پایه ششم در مدارس ابتدایی و معرفی مقیاس های مشکلات سلوکی، افسردگی و اضطراب پرسشنامه شخصیت کودک سیاتل در جامعه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان دلیجان انجام شد .روش : در این پژوهش تعداد ۰۴۲ نفر از دانش آموزان پایه ششم مقطع ابتدایی شامل ۰۴۲ دانش آموز دختر و ۰۲۲ دانش آموز پسر به شیوه نمونه برداری چند مرحله ای انتخاب گردید و افراد نمونه انتخاب شده به عبارات پرسشنامه پاسخ دادند . برای بررسیپایایی از ضریب آلفای کرونباخ و برای بررسی روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد . برای بررسی تفاوت دختران و پسران در مقیاس های پرسشنامه از آزمونt مستقل استفاده شد. یافته ها : ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ۰/۷۵بدست آمد . این ضریب برای مقیاس اضطراب۰/۷۴ برای مقیاس افسردگی ۰/۷۳ ومشکلات سلوکی ۰/۶۴ بدست آمد این ضرایب در واقع دقت آزمون و برآوردی از اعتبار آزمون است . برای ارزیابی کفایت برازش مدل از شاخص های نسبت خی دو بر درجه آزادی، ریشه میانگین خطای برآورد، نیکویی برازش، برازندگی تعدیل یافته، برازندگی نرم شده و برازندگی نرم نشده استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان می دهد که مقدارهای بدست آمده برای این شاخص ها نشان می دهد که در مجموع مدلتحلیل عاملی تاییدی در جهت تبیین و برازش از وضعیت مناسبی برخوردار است. در بررسی تفاوت دختران و پسران نتایج آزمون tمستقل نشان داد مشکلات سلوکی و افسردگی در دو گروه دختران و پسران پایه ششم مقطع ابتدایی با هم تفاوت معنی دار دارد. اما در مقیاس اضطراب معنی دار نمی باشد. نتیجه گیری : بطور کلی، یافته های پژوهش بیانگر این است که پرسشنامه شخصیت کودک سیاتل از پایایی و روایی قابل قبولی در جامعه مورد بررسی برخوردار است و می توان از آن به عنوان ابزاری برای سنجش شخصت کودکان پایه ششم در مقطع ابتدایی استفاده نمود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.