نحوه ی تلفیق فضاهای کالبدی مدارس با عناصر طبیعی جهت تقویت خلاقیت در دانش آموزان نمونه موردی: دبیرستان دخترانه علامه طباطبائی لاهیجان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نحوه ی تلفیق فضاهای کالبدی مدارس با عناصر طبیعی جهت تقویت خلاقیت در دانش آموزان نمونه موردی: دبیرستان دخترانه علامه طباطبائی لاهیجان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نحوه ی تلفیق فضاهای کالبدی مدارس با عناصر طبیعی جهت تقویت خلاقیت در دانش آموزان نمونه موردی: دبیرستان دخترانه علامه طباطبائی لاهیجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نحوه ی تلفیق فضاهای کالبدی مدارس با عناصر طبیعی جهت تقویت خلاقیت در دانش آموزان نمونه موردی: دبیرستان دخترانه علامه طباطبائی لاهیجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نحوه ی تلفیق فضاهای کالبدی مدارس با عناصر طبیعی جهت تقویت خلاقیت در دانش آموزان نمونه موردی: دبیرستان دخترانه علامه طباطبائی لاهیجان :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

در طراحى بسیارى از انواع فضاهاى آموزشى، به جنبه هاى روحى و روان شناختى دانش آموزان کمتر توجه مى شود. به نظر روان شناسان محیط، قرارگاه آموزشى باید به گونه اى طراحى شود که یادگیرى در آن آسان و خوشایند باشد. نیاز روز افزون کشور ما به گسترش فضاهاى آموزشى همگام با افزایش جمعیت و عدم کفایت فضاهاى موجود، یکى از مشکلات اساسى جامعه است که بایستى بدان پرداخته شود. اما اغلب فضاهاى آموزشى مدارس کشور ویژگی های دور بودن، گشایش، جذابیت و سازگارى لازم را با ویژگى هاى روان شناختى کودکان و نوجوانان ندارند و بدین لحاظ مى توانند بر عملکرد اجتماعى و رفتارى و همچنین نگرش و بینش آنها نسبت به تحصیل و در نتیجه پرورش و ارتقای خلاقیت تأثیرگذار باشند . روش تحقیق در مقاله حاضر توصیفی_تحلیلی می باشد و مقاله حاضر مقاله ای کاربردی است که هدف آن مطالعه محیط های یادگیری و روانشناسی محیط و دانش آموزان جهت طراحی محیط آموزشی است که با عناصر طبیعی منظر مانند درخت ها، درختچه ها و … تلفیق گشته و زمینه های لازم را برای ایجاد خلاقیت در دانش آموزان فراهم می آورد. این پژوهش بر محیط کالبدی و فضای باز منظر دبیرستان دخترانه علامه طباطبائی متمرکز است. در این تحقیق از عکسهای تهیه شده ی صحنه های منظر دبیرستان و معماری کالبدی فضاها، در تشریح مؤلفه های نظریه بازسازی تمرکز ذهنی استفاده و در ماتریسی به نام «طراحی و مطلوبیت» ارایه شده است که خود مبین کیفیت منظر مشاهده شده است. عکسهای منتخب به همراه درجه بندی آنها در ماتریس طراحی و مطلوبیت بیانگر شدت و ضعف در تلفیق معماری کالبدی فضاها با عناصر طبیعی است که راهنمای کاربردی مناسبی برای بهبود وضع موجود و یا طرح های آینده است. نهایتاً اینکه، یافتن راه هایی برای تلفیق نمودن فضاهای کالبدی مدارس با فضاهای باز منظر جهت افزایش روحیه نشاط و سرزندگی، به گونه ای که موجب ارتقای خلاقیت در محیط های آموزشی شود؛ هدف نهایی این پژوهش است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.