تحقیق فناوری سقفهای عرشه فولادی یا متال دک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق فناوری سقفهای عرشه فولادی یا متال دک دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق فناوری سقفهای عرشه فولادی یا متال دک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق فناوری سقفهای عرشه فولادی یا متال دک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق فناوری سقفهای عرشه فولادی یا متال دک :
سیستم سقفهای مرکب عرشه فولادی یکی از فناوریهای نوین در اجرای سقف در اسکلت های فولادی و بتنی می باشد که ابتدا در سال ۱۸۲۰ توسط مهندس و معماری به نام هنری پالمر در ساختمان بوسیله کنگره ای کردن ورق گالوانیزه مورد استفاده قرار گرفت. به مرور زمان و با تغییرات متعدد و پیشرفتهای چشمگیری که در روش سقف های عرشه فولادی ایجاد شد سرانجام در دهه ۱۹۸۰ این سیستم توسط شرکت های معتبر اروپایی و آمریکایی بعنوان یک سیستم نوین و با تکنولوژی روز دنیا که دارای مزایای فراوانی می باشد مورد استفاده قرار گرفت.
هرچند مدت زیادی از رواج این نوع سقف در کشورمان نمیگذرد اما در واقع این سیستم اجرای سقف از سال و با تدوین یک استاندارد صنعتی برای طراحی، اجرا و بهرهبرداری از این سقف توسط انستیتو سقف فولادی (SDI) به طور رسمی وارد صنعت ساختمان شده است.
سقفهای کامپوزیت عرشه فولادی گامی است در راستای صنعتی سازی ساختمان چرا که ضمن معرفی الزامات و روشهای اجرای آن در آئیننامههای معتبر بینالمللی و تأیید آن توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در کشورمان، دارای سرعت اجرای بالاییست. همانطور که اشاره شد با استفاده از این روش انواع مختلف سقفها با کاربریها و حالات متفاوت را میتوان اجرا نمود که ما در اینجا به ویژگیها و شیوه اجرای نوع خاصی از این سقف که در مبحث دهم مقررات ملی ساختمان (بند —-) تحت عنوان (مقاطع مختلف با استفاده از ورقهای ذوزنقهای) به آن اشاره شده است میپردازیم.
سقفهای کامپوزیت عرشه فولادی معمولاً طوری طراحی میشوند که نیازی به شمعبندی نداشته باشند اما برای دهانه های بزرگتر از متر در برخی موارد به شمعبندی موقت نیاز داریم. این اتفاق معمولاً در مواردی رخ میدهند که یا از لحاظ اقتصادی «حذف یک تیر فرعی و زمان اضافه لازم جهت اجرای شمعبندی» قابل توجیه باشد، یا این که دهانه ها با اشکال یا موقعیت خاص باشند مانند دهانههایی که شامل شفت آسانسور یا تاور میباشند. به طور معمول محل قرارگیری شمعها در وسط دهانهها میباشد (یک ردیف شمع مانند شکل زیر) در برخی موارد هم در یک سوم دهانه قرار میگیرند. (دو ردیف شمع)
ورقهای فولادی هرگز نباید در محل شمعها قطع یا اورلب و یا به آنها بسته شوند. عرض تکیهگاه ورق فولادی بر روی شمع (ضخامت تخته چوبی) بین تا میلیمتر و فاصله بین دو پایه شمع در حدود یک متر میباشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.