بررسی ارتباط حس تعلق به مکان ساکنین و جذب گردشگران به فضاهای شهری (نمونه مورد مطالعه: خیابان امام خمینی (ره) شهر قزوین)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط حس تعلق به مکان ساکنین و جذب گردشگران به فضاهای شهری (نمونه مورد مطالعه: خیابان امام خمینی (ره) شهر قزوین) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط حس تعلق به مکان ساکنین و جذب گردشگران به فضاهای شهری (نمونه مورد مطالعه: خیابان امام خمینی (ره) شهر قزوین)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط حس تعلق به مکان ساکنین و جذب گردشگران به فضاهای شهری (نمونه مورد مطالعه: خیابان امام خمینی (ره) شهر قزوین)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط حس تعلق به مکان ساکنین و جذب گردشگران به فضاهای شهری (نمونه مورد مطالعه: خیابان امام خمینی (ره) شهر قزوین) :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا و پاک در جهان مطرح شده و به سرعت در حال توسعه است. امروزه گردشگران، فضاهای شهری را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مدنظر قرار می دهند زیرا به جز کالبد که جذابیت های خاصخود را دارد، هویتی بر هر فضا حاکم و یکی از اجزای اصلی آن، حس تعلق ساکنین در آن فضا محسوب می شود. میزان حس تعلق مکان افراد نیز تحت تأثیر معیارهایی قرار دارد که از جمله آنها می توان به مدت زمان سکونت، سرزندگی،خاطره انگیزی و… اشاره کرد. در این تحقیق توصیفی- تطبیقی سعی بر این بوده که از طریق مطالعات اسنادی، معیارهایتعیین کننده حس تعلق به مکان افراد مشخص گردد. سپس از طریق توزیع ۶۰ پرسشنامه در بین ساکنین و کسبه خیابان امام خمینی (ره) و شهروندان قزوین به عنوان استفاده کنندگان مستقیم از فضا و با استفاده از تحلیل پرسشنامهها، میزان حس تعلق به مکان افراد مشخص شد. با توجه به این که گردشگران هنگام حضور در فضاهای شهری، بیش از هر چیزی، جریانات اجتماعی و فعالیت های افراد را مدنظر قرار می دهند می توان نتیجه گیری کرد افزایش سطح حستعلق به مکان افراد، هویت فضاهای شهری را ارزشمندتر جلوه می دهد و سبب افزایش حضور گردشگران در این فضاهای عمومی می شود. بر اساس نتایج این پژوهش، حس تعلق به مکان ساکنین خیابان امام خمینی (ره) در سطح مناسبی قرار دارد و دلیلی بر جذب و حضور فعال گردشگران در این خیابان و خردفضاهای شهری آن شده است و تنها با ارائهراهکارهایی مانند تأمین تسهیلات کافی برای حضور و اقامت گردشگران، کاهش مشکلات ترافیکی و کالبدی، بازگرداندن خاطرات جمعی ساکنین، کسبه و شهروندان از طریق فعالیت های هنری و مذهبی در این خیابان می توان به افزایش حس تعلق شهروندان، هویت حاکم بر فضا و جذب گردشگران امیدوار بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.