بررسی میزان تفاوت مهارتهای حرفه ای معلمان دروس دینی ودروس غیر دینی بر مبنای برنامه ریزی درسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان تفاوت مهارتهای حرفه ای معلمان دروس دینی ودروس غیر دینی بر مبنای برنامه ریزی درسی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان تفاوت مهارتهای حرفه ای معلمان دروس دینی ودروس غیر دینی بر مبنای برنامه ریزی درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان تفاوت مهارتهای حرفه ای معلمان دروس دینی ودروس غیر دینی بر مبنای برنامه ریزی درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان تفاوت مهارتهای حرفه ای معلمان دروس دینی ودروس غیر دینی بر مبنای برنامه ریزی درسی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین میزان تفاوت در مهارت های حرفه ای معلمان دروس دینی (دروس معارف اسلامی،دینی وقرآن) نسبت به معلمان سایردروس (دروس ریاضی،فیزیک وادبیات فارسی) برمبنای یک برنامه ریزی درسی (طرحآموزشی) منسجم می باشد.پژوهش از نوع علی- مقایسه ای است و نمونه مذکور به تعداد ۱۴۴ نفر انتخاب گردید.ابزار اندازهگیری شامل یک پرسشنامه ی ۱۹ سوالی محقق ساخته که توسط مشاهده گر برای سنجش مهارتهای حرفه ای معلمان،استفاده شد،پایایی پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ برابر ۰/۷۴ به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از آزمونخی دو استفاده گردید.نتایج تحقیق بدین شرح است:معلمان دروس دینی ،در مهارتهای ایجاد ارتباط مطلوب با دانشآموزان، تعیین رفتار ورودی،ایجاد انگیزه به درس،استفاده از روش فعال تدریس،کوشش در جهت رفع عوامل مخلکلاس، وضع ظاهری مطلوب، از معلمان دروس غیر دینی بهتر؛ ولی معلمان دروس غیر دینی در مهارتهای به کار بردنپیش سازمان دهنده،ایجاد ارتباط بین تجارب قبلی دانش آموزان، استفاده از روش مشارکتی، چیدن صندلی های کلاسمتناسب با روش تدریس،برقراری ارتباط غیر کلامی،استفاده از وسایل آموزشی،ایجاد نشاط در دانش آموزان هنگامتدریس، طرح سؤال انگیزشی وانجام ارزشیابی تکوینی بهتر عمل نموده اندو درمهارتهای سلام و احوال پرسی، حضور وغیاب دانش آموزان، ارزشیابی تشخیصی، بررسی تکالیف گذشته ،ایجاد ارتباط افقی بین درس جدید و موضوعات درسیدیگر، دادن فرصت سؤال به دانش آموزان، ارائه درس با طرح درسی معلم،تفاوتی بین دو گروه از معلمان مشاهدهنگردید،و نهایتاً بابررسی این عوامل ، طرح آموزشی اثربخشی برای معلمان دروس دینی آماده گردید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.