موضوع تحمیک:بررسی میزان استرس،اضطراب،هیجان،افسردگی وسایر عوامل محیطی وارتباط ان باسندختران دبیرستانی بامیانگین سنی ۱۴-۱۶ سال استان گلستان -شهرستان گنبد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 موضوع تحمیک:بررسی میزان استرس،اضطراب،هیجان،افسردگی وسایر عوامل محیطی وارتباط ان باسندختران دبیرستانی بامیانگین سنی ۱۴-۱۶ سال استان گلستان -شهرستان گنبد دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد موضوع تحمیک:بررسی میزان استرس،اضطراب،هیجان،افسردگی وسایر عوامل محیطی وارتباط ان باسندختران دبیرستانی بامیانگین سنی ۱۴-۱۶ سال استان گلستان -شهرستان گنبد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی موضوع تحمیک:بررسی میزان استرس،اضطراب،هیجان،افسردگی وسایر عوامل محیطی وارتباط ان باسندختران دبیرستانی بامیانگین سنی ۱۴-۱۶ سال استان گلستان -شهرستان گنبد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن موضوع تحمیک:بررسی میزان استرس،اضطراب،هیجان،افسردگی وسایر عوامل محیطی وارتباط ان باسندختران دبیرستانی بامیانگین سنی ۱۴-۱۶ سال استان گلستان -شهرستان گنبد :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

از ویژگی های دوره نوجوانی می توان به شکل گیری و رشد عاطفی، اجتماعی و شناختی اشاره کرد .در این دوره، نوجوان در وضعیتی بین دو مرحله کودکی و بزرگسالی و زیر فشار و انتظارات این وضعیت پیچیده و مبهم لرار می گیرد . حالت هیجانی در دوره بلوغ غنی تر می گردد و گاهی به صورت حساسیت و هیجان شدید در م یآید؛ به طوری که زودرنجی، افسردگی، اضطراب وپرخاشگری دربیشتر نوجوانان به چشم می خورد . جرأت ورزی ین شیوه مداخله ساخت یافته است که از آن برای بهبود اثربخشی روابط اجتماعی استفاده می شود . این مطالعه با هدف تعیین تؤثیر برنامه جرأت ورزی بر استرس، اضطراب و افسردگی دانش آموزان دبیرستانی انجام شد .نتایج حاصل نشان داد که اجرای برنامه های جرأت آموزی در دانش آموزان سنین دبیرستانی منجر به کاهش میزان اضطراب، استرس و افسردگی آنان می شود . با توجه به این که سنین دبیرستان یکی ازحساس ترین سنین دوران زندگی هر فردی است و با توجه به ماهیت این گونه برنامه ها که در عین ارزان و ایمن بودن، کارا و اثربخش نیز می باشند، اجرای آن را در جهت کنترل استرس، اضطراب ودوره نوجوانی محدوده سنین ۴۱ سال میباشد. – ۴۱شروع دوره اولیه نوجوانی با آغاز مراحل بلوغ جنسی است که ممکن است با سنین مدرسه ادغام شود .نوجوانی زمان ایجاد تغییرات برای نوجوانان و خانواده ها و مرحله گذر از دوره کودکی به بزرگسالیاست . در طی این گذر تغییرات جسمی، شناختی، روانی و جنسی برای نوجوان اتفاق م یافتد که ممکناست هیجان زا و در عین حال ترساننده باشد ( ۱). از ویژگ یهای دوره نوجوانی می توان به شکلگیری رشد عاطفی، اجتماعی و شناختی اشاره کرد .بر اساس گفته محممان دوره نوجوانی، دوره آشوب درونی و انملاب شخصیتی است . در این دوره،نوجوان دروضعیتی بین دو مرحله کودکی و بزرگسالی و زیر فشار وانتظارات این وضعیت پیچیده ومبهم لرار می گیرند . حالت هیجانی در دوره بلوغ غنی تر می گردد و گاهی به صورت حساسیت وهیجان شدید در می آید ( ۲). زودرنجی،افسردگی، اضطراب و پرخاشگری از پدیده های شایع در.( نوجوانان است ( ۳ از نظر آماری ین پنجم جمعیت جهان را نوجوانان ۱ میلیاردی / تشکیل می دهند که۸۵ درصد از این جمعیت ۲ ساکن کشورهای در حال توسعه م یباشند ( ۴). در ایران نیز ۲۱ درصد ازجمعیت را افراد /۹ ، طبمسردگی نوجوانان دبیرستانی توصیه می گردد . دوره نوجوانی به دلیل تغییراتروانی، اجتماعی و زیستی یکی از بحرانی ترین دوران زندگی هرفرد به شمار می رود که می تواندعملکرد تحصیلی و شغلی را تحت تاثیر لرار دهد . از آنجایی که توجه به بهداشت روانی دانش آموزاناز محورهای مهم بهداشت روانی جامعه به شمار می رود، این مطالعه با هدف تعیین ارتباط اضطراب،افسردگی و استرس با رفتارهای بهداشتی در دختران دانش آموز شهر گنبدانجام شد .روش بررسی : این مطالعه از نوع توصیفی – ممطعی می باشد که بر روی ۹۹۵ نفر از دانش آموزاندختردبیرستانی شهرگنبد و به طریک نمونه گیری احتمالی دو مرحله ای انجام شد . واحدهای پژوهشپرسشنامه های مربوط به مشخصات فردی، خانوادگی، رفتارهای بهداشتی و ممیاس استاندارد دس ۲۱را تکمیل نمودند . داده ها نسخه ۱۴ و آزمونهای آماری انجام شد . SPSS با استفاده ازنرم افزارآماری۱۸/۵-۲۴/ ۶۶ % شاخص توده بدنی ۹۹ / ۱۴ سال، ۳ – ۵۶ % از دانش آموزان ۱۶ / یافته ها : یافتهها نشان داد که ۲۱% ۵ افسردگی، ۱ / ۸۳ ، با دود سیگار تماس داشتند . ۷ / ۳۶ درصد فعالیت فیزیکیو ۲ / کیلوگرم بر متر مربع، %۱۴ استرس شدید و بالاتر داشتند که سن با اضطراب و استرسهمبستگی مثبت و با / %۲۴/۳ اضطراب و ۸ افسردگی همبستگی منفی داشت . درحالیکه بین میزاناضطراب، افسردگی و استرس با سایر متغیرها همبستگی دیده نشد .نتیجه گیری : باتوجه به بالابودن میزان افسردگی، اضطراب و استرس در دانش آموزان دختردبیرستانهای شهر و نمش مهم دختران در جامعه بنابراین، انجام برنامه های مختلف مشاوره ای از جملهمشاوره های روانی و تحصیلی به منظور ارتماء سلامت روانی دانش آموزان و ارجاع دانش آموزاندارای علائم شدیدتر به متخصصین و روان پزشکان جهت پیگیری درمان اختلالات لازم و ضروریاست .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.