بررسی رابطه عزت نفس با منبع کنترل درونی و برونی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه عزت نفس با منبع کنترل درونی و برونی دارای ۱۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه عزت نفس با منبع کنترل درونی و برونی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

    
فهرست مطالب
مقدمه    6
«فــصـل اول»    10
۱-۱- بیان مسئله:    11
۱-۲- اهمیت پژوهش:    11
۱-۳- هدف پژوهش:    12
«فــصـل دوم»    14
۲- پیشینه ی نظری    15
۲-۱-۳- نظریه ی کولی    17
۲-۱-۷- نظریه ی آدلر    23
۲-۱-۸- نظریه راجرز    25
۲-۱-۹- نظریه ی مزلو    27
۲-۱-۱۲- عزت نفس و غرور    32
عزت نفس بالا و عزت نفس پائین:    33
۲-۱-۱۳- نقش خانواده در شکل گیری عزت نفس:    39
۲-۱-۱۴- نقش پدر خانواده و تاثیر آن بر عزت نفس کودکان:    42
۲-۱-۱۵- کمک تخصصی برای افزایش عزت نفس:    42
۲-۲- منبع کنترل    44
۱-۲-۲-۲- توان رفتار:    47
۲-۲-۲-۵- موقعیت روان شناختی    50
۲-۲-۲-۵-۱-آزادی حرکت:    51
۲-۲-۴- کنترل:    52
۲-۲-۶- منبع کنترل:    54
۲-۲-۶-۱- منبع کنترل درونی:    55
۲-۲-۶-۲- منبع کنترل بیرونی    57
۲-۲-۶-۳- ویژگی های افراد با منبع کنترل درونی    58
«فــصـل سوم»    65
۳-۱- طرح پژوهش:    66
۳-۲- جامعه مورد پژوهش:    66
۳-۳- نمونه روش نمونه گیری:    66
۳-۴- ابزار تحقیق    66
۳-۵- روش اجراء پژوهش    71
۳-۵-۱- اجرای اصلی:    71
۳-۶-۱- روش آماری:    71
«فــصـل چهارم»    72
تجزیه و تحلیل آماری    73
مقدمه    73
تفسیرآزمون:    74
«فــصـل پنجم»    78
۵-۱- بحث و نتیجه گیری    79
منابع و مآخذ    82
«ضمائــم»    85
پرسشنامه    87
پرسشنامه    93
کلید تست کوپراسمیت «اعتماد به نفس»    99

 
چکیده تحقیق
    پژوهش حاضر? با نام « بررسی رابطه منبع کنترل ( درونی- برونی) با عزت نفس » که با هدف یافتن رابطه بین عزت نفس و منبع کنترل در پسران و دختران دانشجو وهمچنین یافتن تفاوت  منبع کنترل و عزت نفس بین دانشجویان دختر و پسر , انجام شد.
    منبع کنترل که دارای دو بعد درونی و بیرونی است و بنابر فرضیات راتر ,افرادی که دارای منبع کنترل درونی هستند معتقدند که اعمالشان نقش عمدهای در به حد اکثر رساندن برون دادهای بد یا خوب دارد و افراد دارای دارای منبع کنترل بیرونی? فکر میکنند برون دادهای بد یا خوب ارتباطی با رفتار انها ندارد.
    عزت نفس به مقدار ارزشی گفته میشود که فرد به خود نسبت میدهد و فکر میکند دیگران برای او به عنوان یک شخص قائل هستند.
    جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اصفهان بوده و نمونه انتخاب شده نیز ۶۰ نفر از دانشجویان که شامل ۳۰ دختر و ۳۰ پسر بوده که در کتابخانه ادبیات مشغول به درس خواندن بو دند و روش نمونه گیری نیز نمونه گیری در دسترس است.
   روش آماری که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفت ?با توجه به این که پژوهش دارای دو متغییر بوده که هر کدام نیز دارای دو بعد بودند روش خی دو بود.
   نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر از قرار زیر است:
   1-بین عزت نفس ومنبع کنترل دختران دانشجوی دانشگاه اصفهان? رابطه معناداری وجود ندارد.
   2-بین عزت نفس ومنبع کنترل پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان? رابطه معناداری وجود ندارد.
   3-بین عزت نفس دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان? تفاوت معناداری وجود ندارد.
   4-بین منبع کنترل دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان? تفاوت معناداری وجود ندارد.

مقدمه
در جوامع کنونی و بویژه با ورود به قرن بیست و یکم اکثریت قریب اتفاق افراد به اصول بهداشتی مربوط به ابعاد مختلف جسمانی خویش آگاهی دارند به والدین از طریق رسانه های گروهی و به فرزاندان از طریق آموزشگاهها این مهم توصیه و سفارش می شود.
ولی اکثریت جامعه متاسفانه به امر بسیار مهم بهداشت روانی خود و فرزندان اهمیت نمی دهند و بهتر آنکه بیان نمائیم آگاهی ندارند. در حالی که بر حسب آمارهای کشورهای مختلف تعداد افراد مبنی بر مشکلات و معضلات روانی رو به فزونی است.
در این میان یکی از مباحث مهم در امر بهداشت روانی عزت نفس یا همان خود بزرگواری می باشد. که یکی از خصوصیات مهم و اساسی شخصیت هر فردی را تشکیل می دهد و به طور حتم روی سایر جنبه های شخصی انسان اثر می گذارد. و کمبود یا فقدان آن باعث عدم رشد سایر جنبه های شخصیت یا ناموزونی آنها خواهد شد و حتی ممکن است پایه گذار بیماریهای روانی گوناگون مانند افسردگی، کمرویی، پرخاشگری، ترس و … شود (بیابان گرد، ۱۳۷۳،ص ۱۰) عزت نفس عبارت است از ارزشی که اطلاعات و اعتقادات خود فرد در مورد تمام یا چیزهایی که از او ناشی می شود به دست می دهد (شاملو، سعید، ص ۷۰).
عزت نفس و منبع کنترل از جمله مفاهیمی هستند که در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از روانشناسان و پژوهشگران قرار گرفته اند، اما قدمت تاریخی این موضوع در مباحثی که علماء و فلاسفه تعلیم و تربیت در گذشته داشته اند نیز به چشم می خورد در طول صد سال گذشته نیز بسیاری از روان ….

 

منابع و مآخذ
۱- آراس، آلن؛ روان شناسی شخصیت نظریه ها و فرآیندها؛ترجمه سیاوش جمالفر، انتشارات نشر روان: ۱۳۷۵.
۲- اتکینسون، ریچارد؛ زمینه روان شناسی هیلگارد؛ترجمه محمد تقی براهنی و همکاران ، انتشارات رشد: ۱۳۷۸.
۳- ارونسون، الیوز؛ روان شناسی اجتماعی؛ ترجمه سیروس ایزدی، انتشارات دانشگاه تهران:۱۳۶۶.
۴- افروز، غلامعلی؛ روان شناسی تربیت کودکان و نوجوانان؛انتشارات انجمن اولیاء و مربیان:۱۳۷۱.
۵- ایزدی، سیروس ؛روانشناسی شخصیت از دیدگاه مکاتب؛ انتشارات دهخدا:۱۳۵۱.
۶- بلوم، جرالد.اس؛ نظریه های روان کاوی شخصیت؛ترجمه هوشنگ حق نویس،انتشارات امیر کبیر؛۱۳۶۲.
۷- بیابان گرد، اسماعیل؛ روش های افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان؛ انتشارات انجمن اولیاء و مربیان:۱۳۷۳.
۸- پروین، لارنس؛ روانشناسی شخصیت؛ ترجمه محمدجعفر جوادی و پروین کدیور، موسس خدمات فرهنگی رسا:۱۳۷۲.
۹- پورافکاری، نصرت الله؛ فرهنگ جامع روانشناسی- روان پزشکی در زمینه های وابسته؛ انتشارات فرهنگ جلد اول و دوم:۱۳۷۴.
۱۰- دلاور، علی؛ روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی؛ انتشارات ویرایش:۱۳۷۷.
۱۱- ساپنیگتون، اندروا؛بهداشت روانی؛ ترجمه حمید رضا حسین شاهی برواتی، نشر روان:۱۳۷۷.
۱۲- سیاسی، علی اکبر؛نظریه شخصیت یا مکاتب روانشناسی؛ انتشارات دانشگاه تهران:۱۳۷۱.
۱۳- سیف، علی اکبر؛ روش تهیه پژوهشنامه؛ انتشارات دوران:۱۳۷۸.
۱۴- شاملو، سعید؛بهداشت روانی؛ انتشارات رشد:۱۳۶۹.
۱۵- شاملو، سعید؛مکتب ها و نظریه ها در روانشناسی شخصیت؛ انتشارات رشد:۱۳۷۰.
۱۶- شعاری نژاد، علی اکبر ؛روان شناسی رشد؛انتشارات رشد:۱۳۶۴.
۱۷- شفیع آبادی، عبدالله؛ ناصری، غلامرضا؛نظریه های مشاور و روان  درمانی؛ مرکز نشر دانشگاهی:۱۳۵۹.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.