چگونگی تلقی تعزیه به عنوان هنر و نقش مخاطب در اجرابا رویکرد به نظریه نهادی هنر دیکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 چگونگی تلقی تعزیه به عنوان هنر و نقش مخاطب در اجرابا رویکرد به نظریه نهادی هنر دیکی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد چگونگی تلقی تعزیه به عنوان هنر و نقش مخاطب در اجرابا رویکرد به نظریه نهادی هنر دیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی چگونگی تلقی تعزیه به عنوان هنر و نقش مخاطب در اجرابا رویکرد به نظریه نهادی هنر دیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن چگونگی تلقی تعزیه به عنوان هنر و نقش مخاطب در اجرابا رویکرد به نظریه نهادی هنر دیکی :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

تعزیه نمایش آیینی-مذهبی است که در فرهنگ ایران شیعی شکل گرفته است. درباره زمینه های تاریخی و ساختار تعزیه و حتی درباره عناصر هنری این نمایش از جمله موسیقی و عناصر نمایشی آن مطالعات متنوعی انجام شده است اما در زمینه های جامعهشناسی این نمایش کمتر تحقیقاتی علمی به عمل آمده است. ضرورت این پژوهش در اینجاست که تا کنون به هنر بودن یا نبودن تعزیه ، تبیین نقش مخاطب در اجرای مراسم تعزیه ، از منظر نظریه های متأخر در جامعه شناسی هنر توجه نشده است و این پژوهشمی تواند در به کار گیری نظریه نهادی هنر دیکی در پژوهش های جامعه شناختی راه گشا باشد. این پژوهش در پی پاسخگویی به دوسوال است: ۱.آیا از منظر جامعه شناسی هنر با رویکرد به نظریه نهادی هنر ،تعزیه می تواند هنر تلقی می شود ؟ .با رویکرد به ایننظریه ، نقش مخاطب به عنوان یک کنشگر در اجرای تعزیه چیست؟ روش تحقیق تاریخی-توصیفی و تحلیل کیفی جامعه شناسانه است و اطلاعات از طریق اسنادی و کتابخانه ای وهمچنین مشاهده شخصی جمع آوری شده است. اهداف پژوهش شامل: ۱.تعیینهنر/غیرهنر بودن تعزیه از منظر نظریه نهادی هنر .تبیین نقش مخاطب در اجرای تعزیه از منظر جامعه شناسی هنر دیکی،است.نتایج پژوهش نشان می دهد: از منظر جامعه شناسی دیکی با رویکرد به نظریه نهادی هنر، ایران دارای بافتار فرهنگی لازم جهتپرورش و پذیرش تعزیه به عنوان هنر را داشته است و به طوری که با تکیه بر ممیزات مشترکی که دیکی برای هنرمند و مخاطب تعریف کرده ، می توان گفت مخاطب در نقش هنرمند ظاهر می شود .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.