ارزیابی صلاحیتهای فراشناختی دانشجویان رشته های علوم رفتاری دانشگاه تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی صلاحیتهای فراشناختی دانشجویان رشته های علوم رفتاری دانشگاه تهران دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی صلاحیتهای فراشناختی دانشجویان رشته های علوم رفتاری دانشگاه تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی صلاحیتهای فراشناختی دانشجویان رشته های علوم رفتاری دانشگاه تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی صلاحیتهای فراشناختی دانشجویان رشته های علوم رفتاری دانشگاه تهران :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف ارزیابی صلاحیتهای فراشناختی دانشجویان رشتههای علوم رفتاری دانشگاه تهران انجام شده است. روش – پژوهش با توجه به هدف کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان – دانشکدههای پردیس علوم رفتاری دانشگاه تهران به تعداد ۱۲۵۳۵ نفر است و تعداد ۳۸۴ نفر با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای بهعنوان نمونه انتخاب شدهاند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته صلاحیتهای فراشناختی دانشجویان بوده است. برای روایی ابزار از تحلیل عاملی تائیدی استفاده شده است و مقدار جذر میانگین مجذورات خطای تقریب برابر با ۰/۰۵۹ محاسبهشده است و نیز برای پایایی ابزار از ضریب آلفای کرونباخ استفادهشده است و آلفای بهدستآمده برای کل مقیاس صلاحیتهای فراشناختی ۰/۹ است. این پژوهش نشان داد متغیر صلاحیتهای فراشناختی دانشجویان شامل دو مؤلفه اصلی دانش فراشناختی و مهارتهای فراشناختی است و هرکدام از مؤلفهها نیز به زیر مؤلفههایی تقسیم میشوند که برای دانش فراشناختی عبارتاند از: دانش مربوط به خود یادگیرنده یا دانش اخباری، دانش مربوط به موضوع یادگیری یا دانش رویهای، دانش مربوط به راهبردهای یادگیری یا دانش شرطی، و برای مهارتهای فراشناختی شامل: برنامهریزی، ارزشیابی و نظارت و نیز نظم دهی است. همچنین نتایج بهدستآمده حاکی از آن است که وضعیت مؤلفه دانش فراشناختی و زیر مؤلفههای: دانش مربوط به خود یادگیرنده یا دانشاخباری و دانش مربوط به موضوع یادگیری یا دانش رویهای، دانش مربوط به خود یادگیرنده یا دانش شرطی، و همچنین مؤلفه مهارتهای فراشناختی و زیر مؤلفههای: برنامهریزی و نظارت و ارزشیابی، در سطح متوسط قرار دارد. ولی زیر مؤلفه نظم دهی در سطح زیر متوسط است و درنهایت در ارزیابی کلی نتایج نشان داد وضعیت صلاحیتهای فراشناختی دانشجویان در سطح متوسط است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.