نقش برندسازی نمادهای شهری در معماری، منظر و شهرسازی کلانشهر تبریز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش برندسازی نمادهای شهری در معماری، منظر و شهرسازی کلانشهر تبریز دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش برندسازی نمادهای شهری در معماری، منظر و شهرسازی کلانشهر تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش برندسازی نمادهای شهری در معماری، منظر و شهرسازی کلانشهر تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش برندسازی نمادهای شهری در معماری، منظر و شهرسازی کلانشهر تبریز :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

نمادهای شهری از جمله بناهای مهم در طراحی معماری و شهری محسوب می شوند، به نحوی که گاه حتی از خود شهرپراهمیت تر جلوه می نمایند؛ چراکه بیانگر هویت، شخصیت و عصاره شهر در یک ساختار نمایان هستند. در سال هایاخیر، برندسازی نمادهای شهری یکی از ابزارهایی بوده است که دولتمردان برای جذب سرمایه ها انتخاب کرده اند. این نوع برندسازی، یکی از فاکتورهایی است که می تواند فرهنگ و آیین ساکنان سرزمین را به مردمان شهرها و کشورهای دیگر انتقال دهد. استفاده از نماد شهری به عنوان ابزاری برای انتقال معنی در تمامی فرهنگها رایج بوده است که استفادهمناسب و طراحی متناسب نمادها در رشد نوآوری و خلاقیت ذهنی و فکری ساکنان شهری نیز موثر خواهد بود. بنابراین برند در این میان نقش بسیار مهمی را ایفاء مینماید. نماد میتواند عامل اساسی در هویت بخشی به شهر باشد. در این مقاله با انتخاب شهر تبریز بعنوان محدوده ی مورد مطالعه که با توجه به عوامل مختلف چون انتخاب شهر تبریز بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، انتخاب از طرف سازمان ملل به عنوان زیباترین و توسعه یافته ترین شهر ایران و به عنوان شهر سالم از طرف سازمان بهداشت جهانی برای این پژوهش انتخاب شده است، بنابراین مدیران شهر تبریز برای حفظ اینعناوین و بازگوکردن هویت شهر به گردشگران باید از نمادهای مناسبی که تداعی کننده ی فرهنگ شهروندان میباشند استفاده نمایند. شهر تبریز به دلیل دارا بودن تاریخ غنی و پر افتخار، پتانسیل های لازم برای تعریف نمادهای شهری بسیاررا داراست، نمادهایی که ریشه در فرهنگ بومی تبریز دارند و می توانند هویتی مجزا از سایر شهرها به تبریز دهند. سپس بعد از خلق نماد متناسب با هویت شهر باید به دنبال بوجود آوردن یک برند خاص برای جذب گردشگر شوند. نبود برند شهری منجر به عدم معرفی نمادها و معنای نهایی آن ها در جذب گردشگر می شود. در این پژوهش پس از آشنایی با مبانی نظری سعی شده است با رویکردی توصیفی-تحلیلی در قالب علمی پژوهشی برای اهمیت این موضوع، نقش نمادها در برندسازی کلانشهر تبریز بررسی شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.