یادگیری اکتشافی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 یادگیری اکتشافی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد یادگیری اکتشافی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی یادگیری اکتشافی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن یادگیری اکتشافی :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

یادگیری اکتشافی، آموزش یادگیری مبتنی بر تحقیق است. این نوع یادگیری از طریق نظریه پردازان امر یادگیری وروانشناسی، جان دیویی، ژان پیاژه و لئو ویگوتسکی مطرح شده است. گرچه این شکل از آموزش، محبوبیت زیادی دارد امامباحثی نیز وجود دارد که این نوع روش یادگیری را تحت تاثیر قرار داده است. یادگیری اکتشافی می تواند انواع مختلف تکنیک های آموزشی را تحت پوشش خود قرار دهد. همچنین شرایط لازم جهت حل مسائل را فراهم می آورد بطوری کهدانش آموزان بر اساس تجارب و دانش قبلی خود به حل آن کوشش می کنند و در واقع روش راهنمایی از طریقی است کهدانش آموزان با بررسی و دستکاری در اشیاء با محیط در تعامل بوده، سوالات را مطرح، روی آنها بحث و آزمایش انجام می دهند. کشف کردن لذت بخش ترین رخ داد خلقت است. انسانی که دائم در پی کشف و شهود است در جا نمی زند. او در تلاطم رسیدن و رهیافت همواره به شدن و کمال می اندیشد. کشف حادثه زنده ای است که گسترگی اندیشه را وسعت می بخشد و انسان را بدین امر وا می دارد تا در فرااندیشی ها و دیده ورزی های خود پیوند شبکه های معنایی را دریابد. در حال حاضر جامعهنیاز خود به یادگیری از طریق روش یادگیری اکتشافی را به زبان می آورد و فن آوری نیز در پی ایجاد و فراهم آوردن زمینه ی مناسب برای بکارگیری این روش از یادگیری است. پژوهش حاضر با هدف بررسی روش یادگیری اکتشافی برونر انجام گرفته است . در روش اکتشافی یادگیرنده وادار می شود تا خود بیندیشد که دانش چگونه به دست می آید که در نتیجه اینامر، مهارت های تفکر سطح بالا در دانش آموزان بالا می رود در این پژوهش ابتدا اصول و مبانی روش یادگیری اکتشافی برونرمطرح گردیده است سپس کاربردهای آموزشی نظریه بیان شده است و در ادامه کاربرد این نظریه در برنامه ریزی درسی بیان شده است و در نهایت نتیجه گیری صورت گرفته است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.