بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی دارای ۸۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

فصل اول

 مقدمه ۲
بیان مسئله ۳
فرضیه تحقیق  4
تعاریف عملیاتی ۵
فصل دوم: پیشینه تحقیق
سابقه پژوهش ۸
نظریه هایدر۹
جونز ودیویس۱۰
هارولد کلی۱۱
شیور۱۲
سه بعدی واینر۱۳
خطاها و سوگیری اسناد۱۴
سوگیری مربوط به جنس۱۷
اسنادها درمورد خود۱۸
عاملان در برابرناظران۱۹
سبکهای انتسابی۲۰
نتسابهای درماندگی انسان۲۲
اسناد مربوط به بازده۲۴
اسناد بعد از موفقیت وشکست۲۵
اسنادها ورفتار ۲۷
تعریف استثنایی ۲۸ 
گروهبندی دانش آموزان استثنایی۲۹
تاریخچه عقب ماندگی ذهنی ۳۰
تعریف عقب ماندگی ذهنی ۳۱
رفتار سازشی۳۵
طبقه بندی کودکان عقب مانده ۳۷
گروه آموزش پذیر ۳۹
تحقیقات داخلی وخارجی۴۱
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
روش طرح وتحقیق ۴۴
جامعه آماری ۴۴
نمونه آماری۴۴
ابزار تحقیق ۴۵
روش اجرای تحقیق۴۵
روش تجزیه وتحلیل ۴۶
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل اطلاعات
تجزیه وتحلیل اطلاعات ۴۸
فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری
نتیجه گیری ۶۵
پیشنهادات ۶۶
محدودیتهاومشکلات ۶۷
منابع
منابع۶۹
ضمائم
ضمائم

مقدمه:       
     هر ساله میزان قابل توجهی ازمنابع انسانی واقتصادی جامعه به علت عقب ماندگی ذهنی دانش آموزان در سنین مختلف به هدر می رود. هرچند تلاش های از قبیل توجه به مسائل بهداشتی وتغذیه نوزادان وجلوگیری از حامله شدن مادران در سنین بالا ، ناسازگاریهای خونی ، اختلافات هورمونی … انجام می شودولیکن این مسئله همچنان یکی از مشکلات اساسی هرجامعه ای می باشد .                                                       
      یکی از مسائلی که درزندگی کودکان عقب مانده ذهنی ممکن است زیاد باشد مسئله شکست بیشتر درزندگی آنها باشد . درواقع شکست یک پیامد منفی است که اگر بطور مکرر رخ بدهد منجر به کاهش انگیزه در افراد شود بخصوص اگر این فرد عقب مانده ذهنی باشد که باعث ارزشیابی نادرست آنها از خود ونادیده گرفتن تواناییهاودر نتیجه احساس ضعف وناتوانی در آنها میگردد.                         
     عوامل زیادی در موفقیت وشکست دانش آموزان دخالت دارند وطبق تحقیقات   انجام شده یکی از این عوامل نحوه اسناد دادن آنها می باشد بدین معنی که اسناد  نامطلوب منجر به کاهش انگیزش در آنها می شود. تئوری اسناد از تئوریهای شناختی انگیزش است که هدف آن بررسی شیوهایی است که افراد ،رویدادها وحوادث راتعیین کرده وبه دنبال روابط روابط علت                                                   ومعلولی بین آنها هستند. (هاروی ، ویری ۱۹۸۴)                                                                                                                                                                                                                       
 
                            
    بیان مسئله:                                                                       
ما چگونه رفتارهاو انگیزه های دیگرانرا درک وتغییر می کنیم؟                                       
چگونه باور ونگرشهای افرادشکل می گیرد؟                                                               
وچرا مردم این گونه رفتار می کنند؟                                                                    
      برای جواب دادن به این سوال ماباید از فرایند اسناد استفاده می کنیم وباید رفتار افرادرابه آمیزه ای ازعلتها اسناد دهیم .  بدون شک در زندگی خود با افرادی مواجه شده ایم که همواره گناه شکست خود را گردن دیگران یا عوامل مختلف بیرونی می اندازند  و به جای اینکه آن شکست راحاصل اعمال خود بدانند   یا خود را مسئول آن شکست بدانند تلاش می کنند تا توجیه قابل قبولی برای شکست خود فراهم کرده وبدین وسیله از ایجاد تصویر منفی از خود در ذهن دیگران اجتناب ورزند. نظریه های اسنادی برمبنای   چنین تنبیهایی بنا شده اند.                    
    حال سوالی که مطرح می شوداین است که آیا اسناد دادن در مورد همه کودکان نیز صدق  می کند واینکه کودک عقب مانده ذهنی از آن چگونه استفاده می کند. به طور کلی در این تحقیق بدنبال این مسئله هستیم که آیا با افزایش سن نوع اسناددادن کودکان عادی وعقب مانده ذهنی باهم تفاوت داردودیگر اینکه آیانوع اسناد دادن دختران وپسران با یکدیگر تفاوت دارد واگر دارد بیشتر از سبک رویدادهای منفی یا مثبت استفاده  می نمایند از اینرو بر آن شدیم که بر روی سبکهای اسنادی در کودکان عقب مانده ذهنی واینکه مشکلات وشکستها وموفقیتهای خود را   چگونه وبه چه عواملی نسبت می دهند بررسی نمایم . امیدوارم این تحقیق مقدمه ای کوچک برای توجه بیشتر به این کودکان که در جامعه مانند آنها کم نیز نمی باشند، باشد.  یکی دیگر از اهداف این پژوهش بررسی اولیه این مساله است که در سلامت وبهداشت روان آنها تاثیر بسزایی دارد این نکته مهم دیگر آنکه استفاده به موقع از سبک اسنادی می تواند سبب کاهش اضطراب وفشارروانی افراد به خصوص در این گروه از کودکان می گردد. 
                                                 
  دیگر عامل مشکلاتی که این کودکان برای خانواده های خودبوجود می آورند ، نوع نگرشی که خانواده آنها نسبت به آنان دارند. اینکه آنان نیز مانند دیگر افراد جامعه شکست خود را به عوامل بیرونی وناپایدار واختصاصی نسبت می دهند یابه گونه دیگر ویا اینکه اصلاٌ این کودکان می توانند از تئوریهای شناختی اسناد استفاده کنند و آیا اسناد دادن برای آنهامعنی دارد یاخیر.                                                
فرضیه تحقیق:

فرض ها یا پیش بینی های این پژوهش عبارتنداز:   
۱- بین سبک اسنادی کودکان  عقب مانده ذهنی وکودکان عادی تفاوت وجود دارد.
۲-  سبک اسنادی  کودکان عقب مانده  ذهنی  وکودکان عادی با افزایش سن  تغییر می کند.
۳- بین سبک اسنادی دختران عادی ودختران عقب مانده ذهنی تفاوت وجود دارد.
۴- بین سبک اسنادپسران عادی وپسران عقب مانده ذهنی تفاوت وجود دارد.
۵- بین سبک اسنادی دختران عادی وپسران عادی تفاوت وجود دارد.
۶- بین سبک اسنادی پسران عقب مانده ذهنی ودختران عقب مانده ذهنی تفاوت وجود دارد.                                                                                   

منابع وماخذ
۱)    بست ، جان ، روشهای تحقیق در علوم تربیتی ورفتاری ، ترجمه : طالقانی – پاشا شریفی ، انتشارات رشد ، چاپ پاییز سال ۱۳۷۱.
۲)    کریمی ، یوسف ، روان شناسی اجتماعی انتشارات ارسباران سال ۱۳۷۵.
۳)    جی وبیلو کنترلز، روان شناسی اجتماعی در آموزش وپرورش ، ترجمه : کریمی ، یوسف  ، نشر ویرایش  سال ۱۳۷۵.
۴)    جان مارشال ریو ، انگیزش وهیجان ترجمه سید محمدی یحیی، نشر ویرایش سال ۱۳۷۶.
۵)    دیوید ال ، روزنهان – مارتین ان پی ، سلیگمن ، روان شناسی نابهنجاری آسیب شناسی روانی (۲) ترجمه سید محمدی یحیی تهران ۱۳۷۹.
۶)    دلاور علی ، احتمالات آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی انتشارات رشد سال ۱۳۷۸.
۷)    ریتال اتیکنیون –رچارد اتیکنیون ، ارنست هیلگارد – زمینه روان شناسی جلد دوم ترجمه براهینی محمد تقی وهمکاران انتشارات رشد سال ۱۳۷۵.
۸)    میلانی فر بهروز ، روان شناسی کودک ونوجونان استثنایی انتشارات قومس سال ۱۳۷۹.
۹)    پیتر کله ، لور ناچان ، روشهاو راهبردها در تعلیم وتربیت کودکان استثنایی مترجم ماهر فرهاد انتشارات قومس سال ۱۳۷۲.
۱۰)    هربرت جی گروسمن
۱۱)     – اصطلاح شناسی وطبقه بندی در عقب ماندگان ذهنی ترجمه ماهر فرهاد انتشارات آستان قدس رضوی سال ۱۳۶۸.
۱۲)    امیل هالاهان جیمز ام کافمن – کودکان استثنایی ترجمه ماهر فرهاد ، انتشارات رشد سال ۱۳۷۱ .
۱۳)    داور منش عباس ، آموزش توانبخشی کودکان معلول ذهنی ، سال ۱۳۶۳.
۱۴)    سیف نراقی مریم – عزت الله نادری ، روان شناسی وآموزشی کودکان عقب مانده ذهنی ، انتشارات سمت سال ۱۳۷۹.
۱۵)    هارولد کاپلان – بنجامین سادوک – فرهنگ جامع روان پزشکی وروان شناسی ) ترجمه : نجاریان محمد وهمکاران سال ۱۳۷۳.
۱۶)    احدی حسین ، بررسی اسنادهای کلی در دانشجویان دختر وپسر مرکز تربیت معلم مشهد .پایانامه کارشناسی ارشد ، سال ۱۳۷۲.
۱۷)    حبیب الهی سید محمد ، بررسی سبک دانش آموزان باتوجه به موفقیت وشکست تحصیلی وجنسیت بر اساس اسناد در زندگی آموخته شده ، پایانامه کارشناسی ارشد دردانشگاه تربیت معلم سال ۱۳۷۲.
۱۸)    زارع لیلا ، نحوه اسناد دانش آموزان عقب مانده ذهنی خفیف پس از پسخوراند شکست یا موفقیت ورابطه آن بامتغیرهای بازده ، پایانامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران سال ۱۳۷۵.
۱۹)    صفادل لیلا ، بررسی تاثیر سبک اسنادی برمیزان تجربه استرس ، پایانامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی سال ۱۳۷۹.
۲۰)    محمدی بهار – شناخت سبک های اسنادی دانش آموزان دختر موفق وناموفق دوره راهنمایی شهرتهران وباز آموزی اسنادی دانش آموزان دختر ناموفق سال ۱۳۷۶.
۲۱)    Turner , Lisa  A.1998, Relation of Attributional Beliefs to Memory Strategy Use in Children and Adolescents whit Mental Retardtion .
۲۲)    Kozub, Franics M ; Porretta,David L. 1999, Internal and External attribution for levels of perceived physical competence in competencein Children whit Mental Retardation.
۲۳)    Pert, C;Gahoda, a ;squire, J.1999, Attribution of Internal and Role-Taking; Congitive Factors and Mediators of Aggression whit People Who have Menal Retardation.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.