اثربخشی مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر اضطراب امتحان در دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر اضطراب امتحان در دانش آموزان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر اضطراب امتحان در دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر اضطراب امتحان در دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر اضطراب امتحان در دانش آموزان :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

سابقه و هدف: اضطراب امتحان اثرات مستقیم و غیرمستقیمی بر تحصیلات دانش آموزان دارند، لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش مدیریت استرس بر اضطراب امتحان دانش آموزان پسر پایه اول متوسط شهر رشت می باشد. مواد و روش ها:جامعه آماری این شامل ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه سال تحصیلی ۹۲-۹۳ شهر رشت، می باشد.نمونه آماری شامل ۱۵۰ نفر که به طور تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون – مندلر استفاده شد و بعد از غربال گری، آزمودنی ها در دو گروه ۱۵ نفری شامل آزمایش و کنترل قرار گرفتند. یه گروه آزمایش مدیریت استرس آموزش داده شد، برای تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس چند متغیره با استفاده از نرم افزار Spss استفاده شد. یافته ها : نتایج تحقیق بیانگر اثر بخشی مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر اضطراب امتحان می باشد. استنتاج :طبق یافته ها میتوان نتیجه گرفت که آموزش مدیریت استترس از روشهای موثری در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان بحساب می آید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.