حدیقهالحقیقه سنایی: پارادایم های زبان تعلیمی یا عرفانی؟


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 حدیقهالحقیقه سنایی: پارادایم های زبان تعلیمی یا عرفانی؟ دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد حدیقهالحقیقه سنایی: پارادایم های زبان تعلیمی یا عرفانی؟  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی حدیقهالحقیقه سنایی: پارادایم های زبان تعلیمی یا عرفانی؟،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن حدیقهالحقیقه سنایی: پارادایم های زبان تعلیمی یا عرفانی؟ :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

سنایی را (در حدیقه) گاه ناتوان از درک حقایق عرفانی، گاه عارف کامل و گاه متشرعی اخلاق گرا دانسته اند. برای رد یا اثبات هرکداماز این آرا، راهی جز بررسی زبان سنایی در حدیقه نیست. در این جستار، اهم موضوعات عرفانی و نیز شیوه نگرش سنایی به این موضوعاتو چگونگی بیان آنها بررسی شده و این نتایج به دست آمده است:سنایی در حدیقه، درباب (تقریبا) تمام موضوعات مهم عرفانی سخن گفته است؛ اما کلامش در قریب به اتفاق موارد، تعلیمی (امر ونهی ای) است نه واجد شور و شهود و وجد.زبان سنایی در این منظومه، در وهله نخست در سطح استنادی (نقلی)؛ در وهله دوم در سطح محاکاتی و در وهله سوم در سطحتناقضی است. نمونه فراوانی از سطح استدلالی (عقلی) در حدیقه یافت نشد. این یافته ها احتمالا به این معنی است که سنایی، عرفان را بهدرس آموخته است و نه از طریق کشف و شهودهای عارفانه. شرح زندگی سنایی در تذکره ها و کتاب های تاریخ ادبیات و نیز تلفیق هجو ومدح با موضوعات عرفانی در حدیقه، به نوعی این نکته را تایید می نماید. از این رو می توان گفت حدیقه، کتابی برای آموزش شریعت وطریقت است نه کتابی عرفانی.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.