تبیین آموزش فلسفی کودکان با رویکرد تئوری لیپمن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین آموزش فلسفی کودکان با رویکرد تئوری لیپمن دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین آموزش فلسفی کودکان با رویکرد تئوری لیپمن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین آموزش فلسفی کودکان با رویکرد تئوری لیپمن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین آموزش فلسفی کودکان با رویکرد تئوری لیپمن :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

دردو دهه اخیر، بعد از ورود مباحث اموزش فلسفی کودکان به عرصه مطالعات و پژوهش های اهل نظر در ایران، به ویژه با استقبالی که از رویکرد(philosophy for Children) به عمل آمد، در این بین جای خالی بررسی نظرات لیپمن (بانی این نوع از آموزش درنیم قرن اخیر )، در مقایسه با نظام تعلیم و تربیت اسلامی، ما را برانگیخت تا با تاملی در آموزه های وحیانی، جایگاه آموزش تفکر خلاق وانتقادی درتعلیم و تعلم اسلامی را بازشناسی کنیم. از نظر لیپمن هدف عمده برنامه آموزش فلسفه به کودکان این است که به آنان بیاموزند چگونه برای خود فکر کنند. وی با در نظر گرفتن خصایص تفکر فلسفی، محورهای اصلی آموختن فلسفه به کودکان را برای خود مشخص ساخت. در نتیجه اگر کودکان بیاموزند که به بررسی سازگاری افکار بپردازند، تناظر آنها را با شواهد جست و جو کنند، مفروضات آنها را بکاوند، در پی جایگزین ساختن مفروضات بدیل و سنجیدن تأثیر آنها باشند و ربط آنها را با فعالیت های روزمره بررسی کنند، می توان گفت، تفکر فلسفی را هر چند در سطوح آموخته اند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.