تأثیر آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه ۱


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه ۱ دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه ۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه ۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه ۱ :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش علی- مقایسه ای است. جامعهی آماری شامل کلیهی دانش آموزان – پایهی پنجم دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه ۱ در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به تعداد ۳۵۴۶ نفر دانش آموز میباشد. بر اساس جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد ۳۶۰ نفر دانش آموز در دو گروه آزمایش و گواه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند. محققان دانش آموزان گروه آزمایش را از چهار کلاس و هر کلاس ۱۰نفر دانش آموز و دانش آموزان گروه گواه را نیز از ۳۲ کلاس درس و از هر کلاس ۱۰ نفر دانش آموز به صورت تصادفی انتخاب نموده است. ابزار گردآوری اطلاعات، آزمون محقق ساخته ای است که برمبنای چارچوب های شناختی آزمون جهانی تیمز (۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ ) با ۲۵ سوال در چهار بعد (سطح دانستن با ۷سوال، سطح بکارگیری با ۷ سوال، سطح حل مسایل متداول با ۶ سوال و سطح استدلال با ۵ سوال) تنظیم شده و روایی آن به تایید اساتید برنامه ریزی درسی و اعضای گروه های آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران رسیده و پایایی آنها با استفاده از روش بازآزمایی و ضریب همبستگی پیرسون رقم (۰.۸۰۷ ) بدست آمده است. نتایج آزمون های پارامتریک t مستقل نشان می دهند که: بین عملکرد درس ریاضی دانش آموزان دو گروه در بعد دانستن تفاوت معناداری وجود ندارد، اما در سه بعد بهکارگیری، حل مسایل متداول و استدلال تفاوت معناداری در عملکرد دانش آموزان دو گروه مشاهده شده و وضعیت دانش آموزان مدارس هوشمند بهتر است. همچنین در عملکرد کلی درس ریاضی نیز بین دوگروه تفاوت معناداری وجود دارد، لذا این گونه استنباط می شود که آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند عامل موثری در بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان ساری ناحیه ۱ باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.