بررسی عوامل اقتصادی و دموگرافیک مؤثر بر تمایل به خرید زائران و گردشگران از بازار: (مطالعه موردی: بازار سنتی رضا (ع) و بازار مدرن الماس شرق در شهر مشهد)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل اقتصادی و دموگرافیک مؤثر بر تمایل به خرید زائران و گردشگران از بازار: (مطالعه موردی: بازار سنتی رضا (ع) و بازار مدرن الماس شرق در شهر مشهد) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل اقتصادی و دموگرافیک مؤثر بر تمایل به خرید زائران و گردشگران از بازار: (مطالعه موردی: بازار سنتی رضا (ع) و بازار مدرن الماس شرق در شهر مشهد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل اقتصادی و دموگرافیک مؤثر بر تمایل به خرید زائران و گردشگران از بازار: (مطالعه موردی: بازار سنتی رضا (ع) و بازار مدرن الماس شرق در شهر مشهد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل اقتصادی و دموگرافیک مؤثر بر تمایل به خرید زائران و گردشگران از بازار: (مطالعه موردی: بازار سنتی رضا (ع) و بازار مدرن الماس شرق در شهر مشهد) :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

خرید، از جمله مواردی است که همواره مورد توجه گردشگران و زائران قرار گرفته و وجود بازارها و مراکز خرید متنوع در شهرهایی که پذیرای گردشگران و زائران از اقصی نقاط جهان هستند نشان دهنده اهمیت این موضوع می باشد. مشهد به عنوان دومین کلان شهر مذهبی دنیا که سالانه پذیرایبیش از ۲۵ میلیون زائر و گردشگر نقاط مختلف جهان است دارای بازار و مراکز خرید متنوعی است که می تواند نیازهای گردشگران و زائران را پاسخگوباشد. در این پژوهش، عوامل اقتصادی، اجتماعی و دموگرافیک مؤثر بر تمایل به خرید بیشتر توسط زائران و گردشگران با رویکرد مقایسه گردشگران وزائران مراجعه کننده به بازار سنتی (بازار رضا (ع)) و بازار جدید (الماس شرق) در شهر مشهد مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای ای ن منظور ۴۰۴ پرسشنامه به صورت مصاحبه حضوری در تابستان سال ۱۳۹۴ جمع آوری و با استفاده از روش لاجیت چندگانه، به تخمین این عوامل پرداخته شد. نتایج نشان دادند که متغیرهای منبع اطلاعات از بازار (آشنایی قبلی)، تعداد افراد خانواده همراه در سفر، برخورد مناسب فروشندگان، داشتن پارکینگ وکیفیت کالا، تأثیر مثبت و معنی دار و متغیرهای مدت اقامت و هزینه رفت وآمد و اسکان، تأثیر منفی و معنی داری بر احتمال تمایل به خر ی د متوسط(طبقه دوم) گردشگران و زائران نسبت به تمایل به خرید کمتر از متوسط (طبقه اول) دارد. همچنین متغیرهای وضعیت تأهل، موقعیت مکانی مناسب، تنوع کالآن ها، کیفیت کالآن ها، قیمت کالآن ها و متوسط درآمد ماهیانه، تأثیر مثبت و معنی دار و متغیر تحصیلات، تأثیر منفی و معنی داری بر انتخاب گردشگران در گروه سوم (تمایل به خرید بالاتر از متوسط) نسبت به گروه اول دارند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.