بررسی رابطه ی هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان باعملکرد تحصیلی درمدارس متوسطه اول شهرچابکسر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه ی هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان باعملکرد تحصیلی درمدارس متوسطه اول شهرچابکسر دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه ی هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان باعملکرد تحصیلی درمدارس متوسطه اول شهرچابکسر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه ی هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان باعملکرد تحصیلی درمدارس متوسطه اول شهرچابکسر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه ی هوش هیجانی و خودپنداره دانش آموزان باعملکرد تحصیلی درمدارس متوسطه اول شهرچابکسر :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

آموزش رکن اساسی پویایی جوامع است . بدون شک عوامل متعددی براموزش تاثیر می گذارد و سطح ک یف ی و کم ی ان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. پژوهش حاضر گامی ست در جهت بررسی برخی متغییرها . محقق در این تحقی ق به بررس ی رابطه ی هوشهیجانی خودپنداره دانش آموزان باعملکردتحصیلی آنان درمدارس متوسطه اول شهرچابکسر پرداخته است .خودپنداره چارچوبىشناختى است که به واسطه آن به سازمان بندى آنچه درباره خویش مى دانیم، مى پردازیم و اطلاعاتى را که به خود مربوط مى شوند، بر پایه آن پردازش مى کنیم. هوش هیجانی هم توانایی تشخیص دادن هیجانهای خودمان ودیگران، توانایی درک هیجان های دیگرانوتوانایی مدیریت هیجانهای خودمان ودیگران است. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین خود پنداره کل ی دانش آموزان و عملکردتحصیلی آنهاست. مجموعه نگرش های شخص نسبت به خودش را خودپنداره می نامند.جامعه آماری این تحقیق دانش آموازن متوسطه اول شهرچابکسر هستند که کل آنها ۲۰۰۰ نفر است.آزمودنیهای این پژوهش ۱۵۰ دانش آموز دوره متوسطه اول است که به روشنمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای اندازه گیری خود پنداره کلی از پرسشنامه خودپنداره تنسی وبرای ارزیابی هوش ه یجان ی ازپرسشنامه هوش هیجانی فیشر استفاده شده است.ملاک عملکرد تحصیلی دانش آموزان مبتن ی بر نمره آخر ین ترم بود و از معدل دانش آموزان استفاده شد. چهار فرضیه مورد بررسی و آزمون قرار گرفت. نتایجی نشان دادکه هرچه خود پنداره دانش اموزان ب یشتربوده عملکرد بهتری در درس ها داشته اند این در هوش هیجانی هم مصداق داشته است .در موقعیت دیگر مشخص شد بین خود پنداره و عملکردتحصیلی همچنین هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی رابطه معنا دار وجود دارد. پس نتیجه گرفته شد که میزان هوش هیجان ی دانش آموزان دختر از دانش آموزان پسربیشتر است و جنسیت بر خودپنداره تاثیری نمی گذارد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.