اولویت بندی علل بروز اختلال در فرایند ترخیص بیماران بستری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اولویت بندی علل بروز اختلال در فرایند ترخیص بیماران بستری دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اولویت بندی علل بروز اختلال در فرایند ترخیص بیماران بستری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اولویت بندی علل بروز اختلال در فرایند ترخیص بیماران بستری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اولویت بندی علل بروز اختلال در فرایند ترخیص بیماران بستری :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

زمینه ی تحقیق: فرایند ترخیص بیمار، از زمانی که پزشک دستور اولیه ترخیص را صادر می کند، شروع شده و تا زمان ترخیص بیمار و آزاد شدن تختی که به وی تخصیص داده شده بود، ادامه دارد. به طول انجامیدن فرایند ترخیص بیمار، می تواند به عنوان یک عامل منفی در مدیریت تخت، منجر به تأخیر در پذیرش بیماران جدید، افزایش زمان انتظار بیمارانی که در انتظار تخت خالی برای بستری شدن هستند به ویژه در اورژانس، و درنتیجه امتناع اورژانس از پذیرش بیماران جدید، ایجاد هزینه بیشتر برای بیمارستان و پاره ای مشکلات دیگر شود. لذا فرایند ترخیص می تواند بر فرایندهای سایر قسمت های بیمارستان اثر بگذارد. ازاین رو نیاز است بیشتر موردبررسی قرار گیرد.مسئله و روش حل: در این مقاله ابتدا با مشاهده فرایند ترخیص و مصاحبه با خبرگان بیمارستان، عوامل بروز اختلال در فرایند ترخیص بیماران شناسایی و سپس در گروه های مختلف دسته بندی شدند. برای اولویت بندی دسته های سطح بالای علل بروز اختلال، ابتدا شاخص هایی تعریف و با نظرسنجی از خبرگان بیمارستان به صورت وزن دار تجمیع شدند. سپس با استفاده از روش تاپسیس، عوامل بروز اختلال طبقه بندی شدند. در این روش از دو منظر به فرایند ترخیص نگاه شد. در منظر اول عوامل اختلال به چهار بخش نیروی انسانی، فرایند، سیستم و محیط تقسیم شدند و در مرحله بعد عامل بروز اختلال با اولویت بالاتر انتخاب شده و ریز علت های آن دوباره طبق شاخص های تعریف شده با روش تاپسیس طبقه بندی شدند. در منظر دوم مقایسه بین بخش بستری، واحد ترخیص، داروخانه و صندوق انجام گرفت. در انتها یافته ها تحلیل شده و پیشنهادهایی برای بهبود فرایند ترخیص و کاهش بروز عوامل اختلال داده شد. یافته ها: نتایج اولویت بندی عوامل اختلال در دسته بندی از منظر اول نشان داد نیروی انسانی بیشترین اختلال را در فرایند ترخیص به وجود می آورد. در مرحله دوم، نیروی انسانی به طور دقیق تر مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد بین نیروهای انسانی به ترتیب پزشک، رزیدنت و مسئول دارویی بیشترین تأثیر را در بروز اختلال در فرایند ترخیص دارند. در منظر دوم نیز مشخص شد به ترتیب بخش بستری و واحد ترخیص بیشترین تأثیر را در فرایند ترخیص دارند.بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده اگر قرار باشد فرایند ترخیص اصلاح شود، بیشترین تمرکز باید در بخش نیروی انسانی روی فعالیت های پزشک، رزیدنت و مسئول دارویی در بخش بستری صورت بگیرد. همچنین در انتها پیشنهادهایی برای بهبود فرایند ترخیص ارائه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.