تعامل اخلاق و تربیت در نظام آموزش و پرورش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعامل اخلاق و تربیت در نظام آموزش و پرورش دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعامل اخلاق و تربیت در نظام آموزش و پرورش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعامل اخلاق و تربیت در نظام آموزش و پرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعامل اخلاق و تربیت در نظام آموزش و پرورش :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

روش ها و نگرش های کنونی به تربیت دینی غالبا با ظاهر بینی، عوام زدگی و برخوردهای اداری و بخشنامه ای همراه است وموجب می شود که دانش آموزان صرفا بر اساس یک ردیف تکالیف انظباطی و اجباری مراسم مذهبی را به جا آورند. از این روسوال اساسی این است که چه نوع آموزش و پرورشی در ابعاد برنامه ریزی، روش ها و فعالیت ها می تواند به همراه سایر نهاد های تربیتی در تحقق اهداف تربیت دینی و ترویج فرهنگ نماز در مدارس می تواند کارآمد و اثر بخش باشد؟ برای پاسخگویی به این سوال و دستیابی به اهداف تربیت دینی، توسعه و ترویج فرهنگ تعالی بخش نماز و ارتقای نمودهای عملی آن در سطوحمختلف زندگی باید به آنچه که در مدارس می گذرد، با نگاهی نقادانه و محققانه نگریست. تربیت دینی در شرایطی محقق می شود که موانع بازدارنده از مسیر طبیعی رشد فطرت برداشته شود و مقتضیات تغذیه کننده و تقویت کننده این مسیر نیز فراهم آید. در حقیقت می توان گفت آسیب شناسی تربیت دینی در مدارس بیش از هر موضوع دیگری برای پیشگیری از موانعدینی شدن دانش آموزان و فراهم شدن شرایط مستعد برای نهادینه شدن ارزش های مذهبی در آنها قابل توجه باشد. در نهایت باید گفت فراهم کردن شرایط مساعد و توجه کردن به نیازهای معنوی دانش آموزان به منظور گرایش باطنی به امر نماز و اطاعت مطبوع از فرامین الهی، بستر اصلی و تربیت دینی را در مدارس شکل می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.