بررسی تطبیقی تجارب بین المللی شدن آموزش عالی در ایران و جهان ۲۰۱۵ – ۲۰۱۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تطبیقی تجارب بین المللی شدن آموزش عالی در ایران و جهان ۲۰۱۵ – ۲۰۱۳ دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تطبیقی تجارب بین المللی شدن آموزش عالی در ایران و جهان ۲۰۱۵ – ۲۰۱۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی تجارب بین المللی شدن آموزش عالی در ایران و جهان ۲۰۱۵ – ۲۰۱۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تطبیقی تجارب بین المللی شدن آموزش عالی در ایران و جهان ۲۰۱۵ – ۲۰۱۳ :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

همزمان با پدیده جهانی شدن و شکل گیری دانش و بازار کار جهانی، ضرورت متحول شدن نظام های آموزش عالی و در هم تنیدن کارکردهای آموزشی، پژوهشی و خدماتی در سطوح محلی، ملی، منطقه ایی و بین المللی مطرح گردیده است. وزارتعلوم، تحقیقات و فناوری نیز بر همین مبنا یکی از برنامه های محوری خود را بین المللی شدن آموزش عالی و دانشگاه ها قرار داده است. از این روی اهداف اصلی این مطالعه بررسی تطبیقی تجارب بین الملی شدن آموزش عالی در ایران و جهان از لحاظ مولفه های جذب دانشجوی بین المللی، مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی و میزان مقالات کنفرانسی بین المللی می باشد. جامعهآماری این پژوهش شامل، نظام های آموزش عالی در کشورهایی که در زمینه بین المللی شدن آموزش عالی فعالیت کرده اند می باشد، که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند ۱۰ کشور اول در زمینه جذب دانشجوی بین المللی و ۵۰ کشور اول در زمینه مرجعیت و دیپلماسی علمی، جهت مقایسه و تطبیق انتخاب گردیدند. این پژوهش با روش توصیفی تطبیقی و با اتخاذ رویکرد -استفاده از بررسی آمار، اسناد، منابع چاپی کتابخانه ایی و الکترونیکی جهت جمع آوری اطلاعات صورت گرفت. نتایج نشان داد آموزش عالی ایران با کسب رتبه دهم در ارسال دانشجو به خارج از کشور، از این حیث از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است.اما از لحاظ جذب دانشجوی خارجی با جذب کمتر از ۵ / درصد درمقایسه با کشورهایی همچون، آمریکا با جذب ۱۸ درصد،فرانسه با جذب ۷ درصد، آلمان با جذب ۵ درصد، در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد. در خصوص دیپلماسی علمی نتایج نشان داد، ایران با کسب رتبه ۴۹ از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، اما از جهت مرجعیت علمی با کسب رتبه ۲۰ از وضعیت نسبتا مطلوبی برخوردار می باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.