بررسی جایگاه برنامه درسی پنهان در فرایند تربیت اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی جایگاه برنامه درسی پنهان در فرایند تربیت اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جایگاه برنامه درسی پنهان در فرایند تربیت اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جایگاه برنامه درسی پنهان در فرایند تربیت اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جایگاه برنامه درسی پنهان در فرایند تربیت اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف نشان دادن جایگاه برنامه درسی پنهان به عنوان یکی از مولفه های تاثیر گذار بر تربیت اجتماعی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. بر همین اساس با مرور کتاب ها و جستجو در مقالات علمی با دو کلمه کلیدی برنامه درسی پنهان و تربیت اجتماعی ضمن اشاره به تعاریف مختلف از برنامه درسی پنهان مفهوم تربیت اجتماعی از دیدگاه علامه طباطبایی را بررسی کرده ایم و با اشاره به ارتباط و در هم تنیدگی این دو مولفه، در نهایت به مواردی همچون؛ معماری وکیفیت ساختمان دانشگاه، ساختار اجتماعی و اداری دانشگاه، ارتباط متقابل اعضای هیئت علمی و دانشجویان، روابط میان فردی دانشجویان با کارکنان، جو اجتماعی دانشگاه، رفتار سرپرستان شبانه روزی و کیفیت تعامل آن ها با دانشجو معلمان در محیط خوابگاهی را به عنوان مواردی که می تواند در قالب برنامه درسی پنهان در فرایند تربیت اجتماعی دانشجو معلمان تاثیر گذارباشد اشاره شده است. از نکات مهم تربیت اجتماعی از نظر علامه توجه به این مهم است که تربیت اجتماعی، علاوه بر آماده سازی افراد برای رفع نیازهای فعلی جامعه به آینده نیز توجه دارد؛ به طوری که با جمع شدن تمام افراد نوع بشر با فطرت مشترک زمینه زودتر رسیدن به هدف های صالح برداشته می شود و زمینه ایجاد جامعه جهانی سرشار از صلح و عدل فراهم می شود. در محیط های آموزشی به غیر از برنامه درسی عوامل دیگری وجود دارد که از دید و مشاهده ی برنامه ریزان و دست اندرکاران نظام آموزشی، پنهان است و تاثیر به مراتب بیشتری بر فکر، عواطف و رفتار فراگیران می گذارد که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.