مقاله چند توصیه برای آموزش مدیریت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله چند توصیه برای آموزش مدیریت دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چند توصیه برای آموزش مدیریت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چند توصیه برای آموزش مدیریت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چند توصیه برای آموزش مدیریت :

چند توصیه برای آموزش مدیریت :

اولین اولویت در آموزش ، کمیته راهبری کیفیت است . آموزش این گروه باید اولین کار نماینده مدیریت یا مشاوراستخدامی باشد ، زیرا آنها مسئوول اجرای کل سیستم کیفیت هستند و مدیریت باید به سرعت شناخت کاملی از جزئیات استانداردها بدست آورد . آنها باید از تلاش اجرای درون سازمان مربوط به خود پشتیبانی نموده ، آماده پاسخگویی به پرسش های کارکنان خود باشند . آگاهی و دانش مشروح آنها مؤثرترین ابزار برای نشان دادن تلاش سازمانهای تحت مسئوولیت آنها در حمایت از فرایند دریافت گواهی می باشد .

نخست باید یک دیدگاه کلی از کل استانداردها به کمیته راهبری کیفیت داده شود . لازم است آنها درکی کلی و عمیق از استانداردها و روند دریافت گواهینامه داشته باشند . آموزش آنها باید به روشنی بیانگر نقش رهبرگونه و مسئوولیت آنها در اداره سیستم کیفیت باشد .

باید به کمیته راهبری کیفیت جزئیات ISO 9000  را نیز آموزش داد . بدین منظور ، در جلسات آموزش مرور دقیق و جزء به جزء  هر عنصر از استاندارد باید انجام شود ، و بار دیگر هر مدیر باید بتواند براحتی نظرات و سئوالات خود را بیان کند . بعلاوه کمیته راهبری باید در مورد هر عنصر ، نیازمندیها و ارزش تجاری آن ، به تفاهمی جامع برسد.

چند توصیه برای آموزش سطوح سرپرستی :

تمامی سرپرستان باید آموزشی جامع دیده باشند تا بتوانند به پرسش های کارکنان پاسخ گویند . آنها باید هدف زمانبدی و دلایل پیگیری دریافت گواهی را درک کنند . افرادی که در پست های سرپرستی انجام وظیفه می کنند ، باید یک درک و شناخت کلی از استاندارد ISO 9000  و گواهینامه سیستم کیفیت داشته باشند .

افراد شاغل در پستهای سرپرستی ، مسئوول آموزش نیروی کار می باشند . هیچ روشی برای یادگیری مطالب ، بهتر از آمادگی برای آموزش آن به دیگران نیست . این روش دو مزیت دارد : نخست در جهت گسترش درک و آگاهی سرپرستان گروه می باشد . دوم به روشنی نشان دهنده تعهد و حمایت آنها نسبت به بقیه نیروی کار است .

چند توصیه برای آموزش نیروی کار :

برای برآوردن نیازهای آموزشی نیروی کار ، لازم است دوره ای برگزار کنید و طی آن هدف دریافت گواهی و مفاهیم اساسی استانداردها را آموزش دهید . آموزش باید به پرسش های زیر پاسخ گوید :

ISO چیست ؟

مجموعه استانداردهای ISO 9000 چه هستند ؟

نیازمندیهای عمومی استانداردها کدامند ؟

چرا باید پیگیر دریافت گواهی باشیم ؟

دریافت گواهینامه چه مزایایی دارد ؟

روند دریافت گواهینامه کدام است ؟

بعلاوه مهمترین نکته این است که ، این آموزش مقدماتی باید در شناخت و آگاهی هر فرد نسبت به تأثیر اجرای استانداردها بر شغلش کمک کند.

کارکنان می خواهند بدانند که چه انتظاری از آنها وجود دارد و چه تغییراتی را می توانند انتظار داشته باشند . هر کارمندی باید بتواند در این تغییرات لازم ، سود و منفعت شخصی بیابد . در غیر این صورت در برابر تغییرات مقاومت می کند . نباید انتظار داشته باشید که نگرانی آنها را در یک دوره آموزشی کم کرده و حس ارزشمندی را برای دریافت گواهینامه بوجود آورید . انجام چنین کاری نیاز به اطلاع رسانی و کمک مستمر دارد .

مجموعه استانداردهای ISO 9000 ، نیازمندیهایی را برای یک سیستم کیفیت تعریف می کند. بنابراین شگفت انگیز نیست که اولین عنصر سیستم کیفیت استانداردهای ISO 9001, 9002, 9003   به مسئوولیت های مدیریت بپردازند . برآوردن این نیازمندیها باید اولین دستور کاری کمیته راهبری کیفیت باشد ، زیرا این نیازمندیها زیر ساخت فعالیت های اجرایی سایر نیازمندیها است .

تعیین خط مشی در قبال مسأله کیفیت :

تعیین خط مشی کیفیت شرکت ، باید اولین اولویت کمیته راهبری کیفیت باشد ، مگر اینکه این خط مشی از قبل وجود داشته باشد . اگر شرکت از قبل خط مشی را داشته باشد ، باید دوباره آنرا بازنگری نماید تا از برآورده شدن نیازمندی ISO 9000 اطمینان یابد .

خط مشی کیفیت باید وضعیت مدیریت را به اطلاع برساند . این خط مشی باید شامل شناسایی مسئوولیت و تعهد مدیریت به کیفیت باشد . بیانیه خط مشی همچنین باید به طور خلاصه و روان نوشته شود . انگیزه تهیه بیانیه خط مشی ، راهنمایی تمامی کارکنان است.

اشتباه دیگری که شرکت های بزرگ مرتکب می شوند ، اتخاذ خط مشی های چند گانه است. علاوه بر خط مشی شرکت ، مدیریت هر قسمت از سازمان یا هر واحد ، نسبت به ایجاد بیانیه خط مشی برای سازمان خود ، احساس نیاز می کند . اگر چه ممکن است اینکار احساس تعلق خاطر به خط مشی را در سطوح پایین تر سازمان ایجاد کند ، اما در صورتی که این خط مشی ها به خوبی با یکدیگر هماهنگ نشده باشند ، می توانند باعث سردرگمی کارکنان شود .

در زیر چند مثال از خط مشی های کیفیت ساده اما کارا ، از چند سازمان دارای گواهینامه ، ارائه می گردد :

نمونه ۱ : خط مشی ما تولید کالاهایی است که انتظارات مشتریانمان را بطور کامل برآورده سازد . بدین منظور ، ما کیفیت را مسئوولیت تک تک افراد می دانیم و از همه کارمندان انتظار می رود ، پیگیر بهبود و مستمر ، در کیفیت و بهروری کالاها و خدمات ارائه شده ، باشند .

نمونه ۲ : ما متعهد به رهبری کیفیت ، توسط بهبود مستمر در تولید و تحویل کالاهای مورد نظر ، برای برآوردن خواسته ها یا فراتر رفتن از خواسته های ثابت مشتریان ، هستیم .

نمونه ۳ : ما با در پیش گرفتن یک راهبرد پیشگیری ، بکارگیری روش های آماری و بهبود مستمر ، بعنوان شرکتی که بیشترین بها و ارزش را به مشتریانش در ارایه کالا و خدمات می دهد ، شناخته خواهیم شد .

تعریف اهداف کیفیت :

علاوه بر بیانیه خط مشی ، هر سازمان باید هدف های کیفیتی خاص خود را مستند نماید . اگر چه این اهداف ، گاهی در بیانیه خط مشی نیز ذکر شده اند . اما باید آنها را بطور جداگانه مستند کرد . بیانیه خط مشی معمولاً بدون تغییر می ماند ، اما در بیشتر موارد هدفهای خاص ، سالانه تغییر می کند . اگر هدفها جداگانه مستند شوند ، می توان آنها را بدون تأثیر بر بیانیه خط مشی ، به روز درآورد و به اطلاع همگان رساند .

اگر چه اهداف کیفیت ، از بیانیه خط مشی کیفیت جدا هستند ، اما باید آنها را مستند کرد . دو روش برای مستد سازی مجزای اهداف کیفیت ، از بیانیه خط مشی کیفیت وجود دارد. نخست ، فهرستی ویژه از اهداف در نظامنامه کیفیت گنجانده شود . مزیت چنین روشی این است که چون تمامی کارکنان باید به نظامنامه کیفیت دسترسی داشته باشند ، بنابراین در هر لحظه به روشنی خواهند دانست که در کجا به دنبال هدف ها بگردند . اما عیب این روش این است که نظامنامه کیفیت ، باید با هر بار تغییر در هدف ها ، مورد تجدید نظر قرار گرفته ، دوباره توزیع شود . بجای گنجاندن هدف ها در نظامنامه کیفیت ، روش دیگر این است که در نظامنامه کیفیت هدف های خاصی ، که باید بهبود و توسعه یابند، ذکر شود. این بیانیه همچنین مشخص می سازد که چه کسی مسئوول توسعه هدف هاست .

 

اهداف کیفیت ۱۹۹۴

کاهش عدم تطابق های کالای خروجی با استاندارد به کمتر از ۱۰۰ PPM

رساندن مقادیر CPK به بالاتر از ۵/۱ برای پارامترهای محصول بحرانی

حفظ و نگهداری گواهینامه ISO 9001

دخالت دادن ۱۰۰ %  کارکنان در پروژه بهبود کیفیت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهداف کیفیت

واحد گرین هلیز شرکت آکمه الکترونیکس هدفی معین برای تأیید گواهی و حفظ و نگهداری گواهینامه ISO 9002 , 1987 دارد . بعلاوه هر سال کارکنان این واحد، هدفهای ویژه کیفیتی را ، برای عوامل زیر مطرح می کنند :

اولین جواز محصول

فرایند پیشرفت اهداف

مشارکت کارکنان

تحویل به موقع

هزینه های کیفیت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مستند سازی تعهدات و کیفیت :

 

بیانیه تعهد

آکمه الکترونیکس با آغوش باز از فلسفه مدیریت کیفیت جامع استقبال می کند . تعهدات زیر برای اجرای موفقیت آمیز این فلسفه در تمامی جنبه های فعالیت ما ، ضروری است :

ما محیطی را فراهم خواهیم کرد تا برای افراد ارزش قایل شود ، مهارتهای هر فرد را توسعه دهد و اراده پیگیری بهبود مستمر را بپردازند .

ما از فرایند بهبود کیفیت ، بعنوان روشی ساختاری برای پیشرفت و بهبود ، استفاده خواهیم کرد .

ما سیستم کیفیتی را ایجاد خواهیم کرد که نیازمندیهای ISO 9001, 1987 را برآورد یا از آن پیشی گیرد .

 

تعهدات کیفیت نیز باید مستند شود . این تعهدات همانند خط مشی کلی ، معمولاً با گذشت زمان ، تغییر زیادی نمی کند . بدین ترتیب می توان آنها را به صورت یک بخش ، در خط مشی کیفیت گنجاند یا سند جداگانه ای برای آنها در نظر گرفت .

 

 

 

 

 

ابلاغ خط مشی کیفیت :

به منظور نشان دادن موافقت و تأییدیه کل سازمان ، تمامی اسناد – خط مشی کیفیت ، اهداف کیفیت ، تعهدات کیفیت – باید به امضای مدیریت ارشد زمانی که پیگیر دریافت گواهینامه است ، رسانده شود . خط مشی ، اهداف و تعهدات باید مستند شوند و کمیته راهبری باید مطمئن شود که هر فرد در سازمان خط مشی را درک ، اجرا و نگهداری خواهد کرد . هر کارمند باید وضعیت کیفیت شرکت را درک کرده ، از آن آگاهی داشته باشد . کیمته راهبری باید راهبرد و برنامه ای معین را ، برای اطمینان از درک و فهم همه جانبه خط مشی در پیش گیرد . 

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.