مقاله عوامل موثر بر عدم پذیرش کشت ارقام برنج پرمحصول در میان کشاورزان استان گیلان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله عوامل موثر بر عدم پذیرش کشت ارقام برنج پرمحصول در میان کشاورزان استان گیلان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله عوامل موثر بر عدم پذیرش کشت ارقام برنج پرمحصول در میان کشاورزان استان گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله عوامل موثر بر عدم پذیرش کشت ارقام برنج پرمحصول در میان کشاورزان استان گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله عوامل موثر بر عدم پذیرش کشت ارقام برنج پرمحصول در میان کشاورزان استان گیلان :

مقاله عوامل موثر بر عدم پذیرش کشت ارقام برنج پرمحصول در میان کشاورزان استان گیلان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۹ در پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی از صفحه ۹۹ تا ۱۱۲ منتشر شده است.
نام: عوامل موثر بر عدم پذیرش کشت ارقام برنج پرمحصول در میان کشاورزان استان گیلان
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله پذیرش
مقاله برنج
مقاله ارقام پرمحصول
مقاله مدل لاجیت

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف کلی این پژوهش بررسی و شناخت عواملی است که منجر به عدم پذیرش کشت ارقام پرمحصول برنج در میان برنج کاران استان گیلان گردیده است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی بوده و به روش توصیفی، همبستگی و به شیوه میدانی و با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه صورت پذیرفته است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه ۱۹۲۷۸ برنج کار گیلانی که بذر ارقام پرمحصول برنج را طی پنج سال گذشته دریافت نموده اند، تشکیل می دادند که ۱۴۹ نفر از آنها به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای برای تکمیل پرسشنامه ها انتخاب گردیدند. روایی محتوایی و ظاهری ابزار پژوهش توسط متخصصان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به دست آمد. جهت تامین اعتبار پرسشنامه ها از ضریب اعتبار کرونباخ آلفا استفاده گردید که مقدار ۰۷ به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های تحلیل همبستگی، تحلیل های مقایسه ای نظیر آزمون های کروسکال والیس و فریدمن و نیز تحلیل رگرسیون لجستیک استفاده گردید. نتایج نشان داد که عواملی شامل عدم اطمینان از قیمت ارقام پرمحصول در زمان فروش، پایین بودن کیفیت و بازارپسندی ارقام پرمحصول، سودآوری پایین در مقایسه با ارقام بومی، عدم تامین به موقع نهاده ها، طولانی بودن دوره کشت، نیاز آبی بیشتر، نیاز به مصرف کود بیشتر و مقاوم نبودن ارقام پرمحصول نسبت به آفات و بیماری ها بر پذیرش نوآوری تاثیر منفی داشته که به صورت نیروهای بازدارنده عمل می کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.