مقاله رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی :

مقاله رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی از صفحه ۳۱ تا ۵۸ منتشر شده است.
نام: رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی
این مقاله دارای ۲۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله علوم انسانی – اسلامی
مقاله میان ‌رشته ‌ای
مقاله اقتصاد و مالیه اسلامی
مقاله آموزش اقتصاد
مقاله ایران

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
این تحقیق الگوها و انواع مختلف برنامه درسی تلفیقی را مورد بررسی قرار داده و تناسب آن‌ ها را در رشته اقتصاد و مالیه اسلامی مورد توجه قرار می ‌دهد. در واقع به این سوال پاسخ می ‌دهد که اگر رشته اقتصاد و مالیه اسلامی به عنوان حوزه‌ ای میان ‌رشته ‌ای در علوم انسانی – اسلامی بخواهد تشکیل شود، از کدامیک از رویکردهای مطرح می ‌تواند استفاده کند و ظرفیت هر یک از رویکردهای میان ‌رشته ‌ای در این رابطه چه میزان است؟ ضمن ارایه دو اصل «ارتباط حداکثری» و «بهره ‌برداری حداکثری»، نشان می ‌دهد که رویکرد مناسب برای دوره اقتصاد و مالیه اسلامی رویکردی محتوا محور است و از گونه ‌های مطرح شده نیز، رویکردهای درون‌ رشته ‌ای و میان ‌رشته ‌ای موازی در شرایط موجود مناسب نبوده و توانایی تامین اصول مطرح شده را ندارند؛ رویکردهای چندرشته ‌‌ای، متقاطع، متکثر و همچنین فرارشته‌ ای و پسارشتگی نیز گرچه از دو رویکرد قبلی متناسب ‌تر می‌ باشند، اما در شرایط موجود استفاده از آن ‌ها با توجه به نقاط ضعفی که دارند پیشنهاد نمی ‌شود. در نهایت به نظر می ‌رسد ظرفیت و کارایی رویکرد بین‌ رشته ‌ای از بقیه‌ رویکردها بیشتر بوده و برنامه ‌ریز رشته اقتصاد و مالیه اسلامی می ‌تواند در تدوین برنامه درسی دوره از آن بهره ببرد. به هر حال در عمل می ‌توان از رویکرد بین ‌رشته ‌ای به عنوان رویکرد اصیل و مبنایی بهره برد و در کنار آن از نقاط قوت موجود در سایر رویکردها نیز به منظور تقویت برنامه درسی استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.